Ga naar inhoud

Welke brander beter?


Aanbevolen berichten

Heb zelf nog nooit problemen gehad. En heb een 40x brander. Al zijn ze nu weer een stuk sneller geworden. Uiteindelijk ga je tegen grenzen aanlopen, die schijfjes moeten dan zo snel gaan draaien dat ze het gewoonweg niet meer trekken. Anderzijds kan ik me nauwelijks voorstellen dat fabrikanten levensgevaarlijke producten op de markt gooien. Iets waarop je wel moet letten vind ik is de RW snelheid. Daar wordt de laatste tijd weer aardig wat winst geboekt en als je je CDRW als data-backup mogelijkheid gebruikt is een wat hogere snelheid op dat vlak erg handig.
Link naar reactie
[quote:db050a1486="de-78"]Koop in ieder geval niet een brander die te snel fikt! Heb ik rare verhalen over gehoord... cd´tjes die zwart uit de brander komen en zelfs een cd die in de computer is geschoten en dus de complete pc heeft vernield! Liever een minuutje langer wachten dus...[/quote:db050a1486] Daarom wil ik ook geen 52x24x52! En ik neem geen Plextor->tikkie te duur.
Link naar reactie
[quote:e7dd928bea="de-78"]cd´tjes die zwart uit de brander komen en zelfs een cd die in de computer is geschoten en dus de complete pc heeft vernield![/quote:e7dd928bea] Dit lijkt me een hoog "broodje-aap" gehalte. CD's zwart uit een brander is alleen mogelijk als het ding letterlijk in de fik staat. Maar dan smelt ook meteen de kast met alles erin. Lijkt me dat dat eerder aan kortsluiting ligt dan aan een te hoge brandsnelheid. En CD's die een PC inschieten en daar een ravage aanrichten... Dan moet ie eerst door de ijzeren behuizing van de brander komen. Het is wel waar dat een hoge snelheid een negatieve invloed heeft op delevensduur van het loopwerk. Niet voor niets worden er tegenwoordig drives aangeboden waarbij je de max. snelheid (lees en schrijf) hardwarematig lager KUNT zetten. De nieuwste Plextors komen daar o.a. mee.
Link naar reactie
Lijkt me zoals al gezegd ook onwaarschijnlijk. Heb wel ook gehoord over die Plextors en hun min of meer advies dat je niet op de max hoeft te branden. Ach, wat maken die 30 seconden ook uit. De maximale brandsnelheid bereikt zo'n brander toch pas tegen het einde van een schijf. De RW snelheid die nu ook weer omhoog is gegaan vind ik daarentegen wel een plus. Zou ik het extra geld wel voor over hebben. Maar of het CDR branden nu op 40 of op 56x gaat, dat verschil is vrij gering hoor in tijd.
Link naar reactie
Heej, ik wist niet dat de 40X dat met een firmware update ook kon. Weer een argument minder om voor de 48X te kiezen... Zit er verder nog verschil tussen die 2 qua overburning etc. ? Ivm met wellicht de aanschaf van een volledig nieuw systeem aan deze kant. :D Ga'k m'n 8X LG vervangen (waar ik overigens bijzonder tevreden over ben)
Link naar reactie
Mijn Lite-On 40125S was gewoon standaard P-CAV. Inmiddels zijn er al weer nieuwere firmwares uit, maar heb verders niet geupgrade omdat me dat niet nodig leek. Anyway, met die nieuwere firmwares wordt Z-CLV dus P-CAV en wordt meteen ook Mt. Rainier support toegevoegd. Niet gek voor een firmware update nietwaar :wink: Hier lees je er alles over http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=LiteOn+LTR%2D40125W+CD%2DRW&Series=0
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...