Ga naar inhoud

TV kijken op je PC , maar hoe?


Aanbevolen berichten

Hoihoi, Ik wil graag op m'n PC TV kijken, Liefst met teletekst En ik heb Chello is 't mogelijk om via die kabel ook kabel tv te bekijken?(RTL,Yorin,enz.) Wat is hier allemaal voor nodig? En wat gaat dit ong. kosten? Nog speciale aanbevolen merken? )Ik werk b.v met een videobewerkingskaart (DV) van Pinnacle,niet dat dit gaat storen!)
Link naar reactie
Andere merken zijn o.a. Hauppauge en Leadtek. Hauppauge heeft verschillende kaarten in zijn assortiment, van budget tot duur :) . Leadtek heeft volgens mij maar 1 type tv-kaart, maar die is behoorlijk uitgebreid en ook goed geprijsd. De keuze tussen de verschillende types zal vooral afhangen van wat je ermee wil. Een aantal mogelijkheden/verschillen: - mono/stereo geluid? - radio? - afstandsbediening? - ... teletekst is volgens mij standaard. Prijzen kun je o.a. [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/66]hier[/url] bekijken, ze beginnen inderdaad bij een euro of 55-60.
Link naar reactie
[quote:4ec0f7ed5c="igg"]De pinnacle-tv kaartjes werken erg lekker, alleen is het idd even opletten met je irq's in combinatie met je dv-kaart. Bij mij heeft het na een stoelendans met pci-sloten erg goed gewerkt.[/quote:4ec0f7ed5c] Wat zijn/is IRQ's? Ik heb net een nieuwe computer met 6 PCI sloten en in 1 ervan zit een pinnacle dv kaart voor de rest is alles leeg hier zijn de eigenschappen van m'n computer te vinden: http://members.home.nl/commserv-pc/Intel%20Pentium%204%202.4Ghz.htm heb er alleen die DV kaart en een 20 GB maxtor HDD bij gezet. En een flatscreen beeldscherm van Neovo bijgekocht (ik weet niet of iemand iets aan deze gegevens heeft ,maar zet 't er toch maar ff bij :lol: )
Link naar reactie
Ik heb hier een MIRO tv kaart en dat gaat perfect met PCTV Rave van Pinnacle alleen NIET onder XP. Ik weet het, het is een oud kaartje maar doet het nog goed, dus heb een dual boot aangemaakt om hem te kunnen blijven gebruiken. Een IRQ (Interrupt ReQuest) is een aanvraag van je uitbreidingskaart om je proccesor te laten weten dat hij data wilt overbrengen. In jouw geval dus dat de TV kaart beelden wilt leveren aan je monitor. In een PC heb je er maar een stuk of 16; waarvan Windows er standaard al een paar van nodig heb. In jouw geval zal je er geen last van hebben, omdat je niet zo veel uitbreidingskaarten in je sloten heb. Dus wat jij nodig heb is een TV kaart; splitter en natuurlijk een geluidskaart (ook wel leuk als je iets kan horen) maar die heb iedereen tegenwoordig denk ik wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...