Ga naar inhoud

een goedkope pc om muziek mee afte spelen


Aanbevolen berichten

wij hebben meteen aantal vrienden een soort soos gebouwd en we zijn opzoek naar een computer waar we makkelijk muziek mee kunnen mixen en afspelen. ik had eraan gedacht om zelf een samen te stellen of een tweede hands computer up tegraden. ik heb de volgende eisen voor onze computer: de computer moet niet duur zijn. de computer moet geschikt zijn om muziek zoals mp3 en wav af te spelen en ook gewone muziek cd's (natuurlijk legaal, ik ken de regels) de computer moet veel harde schijfruimte hebben. de computer moet kunnen worden gekoppeld aan een versterker en aan een aantal 350 wat boxen. de computer moet makkelijk te bedienen zijn ik had zelf het volgende systeem in gedachten: een pentium 1 of pentium 2, (tussen 233-400mhz) 4 mb videokaartje(goedkoop) een 40 GB harde schijf of diverse 20 of 10 GB harde schijfen(max 3 stuks) welke harde schijven zijn geschikt voor een pentium 1 of 2 een cdromdrive een kleine monitor: zo klein mogelijk svga. een goede geluidskaart (wie heeft een suggestie) windows 98 met winamp en een goed mixprogramma(wie weet een goeie) heeft iemand een zelfde soort pc en heeft hij/zij advies. dan is het van harte welkom Snotspill
Link naar reactie
je moet er wel rekening mee houden dat als je wilt gaan mixen je iig een snelle cpu moet hebben om de tracks te kunnen verwerken, anders heb je kans dat je haperingen krijgt als je ineens overgaat naar een ander mixkanaal.. daarentegen zijn 2 geluidskaarten wel een pre, zodat je op elke kaart een mixkanaal kan plaatsen.. zijn geloof ik ook wel soundcards die meerdere kanalen op 1 kaart ondersteunen, maar die zijn meestal wel aan de prijzige kant....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...