Ga naar inhoud

laptop kopen, advies?


Aanbevolen berichten

Wat ik persoonlijk belangrijk bij een laptop vind is de degelijkheid. Hij moet dus tegen een stootje kunnen. Ook de tft schermen verschillen nog welleens ik kan je aanraden om naar een winkel als Mediamarkt te gaan hier staan heel veel laptops naast elkaar opgesteld en kun je de verschillen zien en vooral voelen. Veel vrienden van mij hebben gekozen voor de (goedkope) medion. Vaak hebben zij problemen met uitvallende beeldschermen, kappote cd-roms en vooral veel last van lawaai. Ik zou dan toch kiezen voor een meer gerenomeerd A merk. eventuele andere punten kunnen ook van belang zijn: 1.tv-out uitgang (ga ik hier gebruik van maken divx op tv kijken) 2.Usb 2.0 (zit deze nieuwe standaard er al in) 3.Processor (AMD wordt heter dan Intel, maar is wel goedkoper) 4.hoeveel pcmcia kaarten kunnen erin 5.harddisk hoe groot is ie? wat heb je nodig (normale gebruikers gebruiken meestal niet meer dan 15 GB) verschillen met een normale pc zijn: 1. uitbreidbaarheid een laptop is bijna niet te upgraden 2. de slechte videokaart maakt een laptop niet geschikt voor spelletjes Verder zou ik mij door meerdere winkels laten voorlichten. Veel suc6 met je beslissing tot aankoop
Link naar reactie
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=73013&highlight=laptop Dat is de link naar een topic van een week of 2 terug met dezelfde vraag, kan je vast wat uithalen. Zelf raad ik je een ASUS aan daar ik er zelf 1 heb en er helemaal weg van ben 8) Het videokaart verhaal van hierboven gaat ten dele op, veel laptops hebben inderdaad een grafische kaart die niet echt geschikt is voor games, maar er zijn er ook enkele (waaronder mijne ;)) met betere kaarten als de ATI Radeon 7500/9000 of Nvidia GeForce 4Go waarop je relatief goed kan gamen. Waar je vooral op moet letten is de garantie, bij een laptop kan je zelf niks vervangen (op geheugen en hdd na, met wat geluk een keer een cpu) en waar reparatie kosten enorm hoog zijn. Standaard zit op veel laptops nu 2 jaar, maar dit is voor weinig uit te breiden, en dat is zeker een aanrader want je wil niet over 2,5 jaar je laptop weggooien omdat je tft kapot is en de reparatie kosten hoger zijn dan een nieuwe. ps, ik weet niet of je een laptop voor "erbij" of als enige computer haalt, maar bedenk wel dat een laptop nu niet de ideale partner is voor uren achtereen werken. Als het je enige computer is zou ik even nadenken of je wel perse een portable nodig hebt, want voor het zelfde geld koop je kwa specificaties natuurlijk een veel betere desktop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...