Ga naar inhoud

installatie nieuwe cd-r(w) drive


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn Pentium 350 een nieuwe cd-r(w) drive geinstalleerd van Samsung, maar nu wil Windows 98 niet meer doorstarten. Ik heb de cd-rom drive ingesteld als master en de nieuwe cd-r(w) drive als slave. Ik heb deze doorgelust via dezelfde flatkabel. Als ik nu de nieuwe cd-r(w) afkoppel wil Windows 98 ook niet doorstarten. Hoe kan dit probleem verholpen kunnen worden ?
Link naar reactie
wat je ook kan doen : stroom uit (ja er zijn noge steeds mensen die het met power on doen en dan vragen om hulp). Ontaardt jezelf, koppel de writer ervanaf. (dus ide kabel eraf en voeding) Check direct als de master/slave/cs goed staat en eventuele dma jumper. Stroom aan en start PC op, doe dit 2 keer zodat alle drivers door windows eruit gegooid worden. Stroom uit en sluit nu de writer aan. Stroom aan en start windows op, als het goed gaat en alles wordt correct door het BIOS gezien moet alles goed gaan anders heb je een instabiele windows. Daarna niet vergeten de brandetr software te installeren. 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...