Ga naar inhoud

Hd probleem


Aanbevolen berichten

Hey allemaal, Ik heb van iemand een computer gekregen (p75), en ik heb de bruikbare onderdelen hier uit gehaald zoals, harddisk (quantum fireball) en diskettestation. Ik wil die harddisk (quantum fireball) nu in een andere computer erbij zetten. Als ik deze op dezelfde snoer aansluit als dat mijn harddisk (quantum bigfoot) in die computer nu zit, met een andere stekker, en ik start de computer daarna op, herkent hij alleen de quantum fireball en start hij daarvan op, hij loopt in het begin na welke hardeschijf actief is en welke cd rom drive erin zit maar hij ziet mijn quantum bigfoot niet, terwijl deze toch wel is aangesloten. Ik denk dat het aan de instellingen in het bios ligt, maar ze staan allemaal op AUTO, primary master --> auto, primary slave --> auto, en verder. Wie kan mij helpen? Groetjes Bob
Link naar reactie
Waarschijnlijk staat bij die pinnetjes aangegeven wat ze betekenen, en welke instelling is voor master of slave. De bigfoot staat waarschijnlijk al op master, maar dat weet ik niet zeker. Zet de kapjes over de 2 pinnetjes die bij "master" staan om de schijven op master in te stellen, en bij de ander over de 2 pinnetjes waar "slave" bij staat.
Link naar reactie
Ik zie hier 3 rijen pinnetjes (3 rijtjes van 2), bij de bigfoot zit hij op de middelste, daar staat bij DS, en bij de voorste staat CS en de achterste SP. Ik heb op elke hd 1 kapje zitten die de 2 pinnetjes met elkaar verbind. Ik weet niet op welke van de 2 overgebleven (SP of CS) ik bij de fireball hem moet zetten. Gewoon ff uitproberen? of kan er dan schade ontstaan? Groetjes Bob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...