Ga naar inhoud

nieuwe brander en niks op cd ??


Aanbevolen berichten

Graag ook hardware info als de probeleme er nog steeds zijn. Check en doe alvast het volgende : 1 .Sluit de Lite-On als MASTER op de 2nd IDE. Andere apparaten kunnen gewoon als SLave erop, ook een HD 2. Uit mijn hoofd. : zet de jumper op de cahterkant vd Lite-on op Master en belangrijk als die er is : ook de DMA jumper. 3. Clear alle temp files, geen onnodige pgms op de achtergrond laten draaien zoals Virussscanners. 4. Defragmenteer regelmatig je Brand partitie. 5. Het beste zou zijn een verse windows installatie (format c:) 6. gebruik de Nero diie is meegeleverd en upgrade hen evt daarna. 7. Installeer de nieuwste ASPI drivers (adaptec.com) of die van Nero. 8. Nero, dus absoluut geen EasyCD en Directd gebruiken. ALs je die al hebt gedeinstalleerd dit grondig doen, ook in registry. Ik dacht dat bij ahead.de er een lijstje is wat je moet doen. 9. gebruik geen lage sneldheid CD-r. 10. Moe van tikken :lol:
Link naar reactie
Ik kan je niet helpen met je probleem maar ik wou ff kwijt dat ik de meningen van sommigen hier over Aopen niet deel. Ik heb zelf een Aopen 32x12x48 brander die voor mij persoonlijk perfect voldoet. ( Ja ook SD2 is gewoon te kopieren ) Dus als er eens een keertje een slechte brander tussenglipt vind ik het wel erg kort door de bocht om te zeggen "Ja Aopen he" Er zijn in deze hobby wel meer bedrijven die af en toe de plank misslaan
Link naar reactie
[quote:6b9e833134="DutchVTR"] Ik heb zelf een Aopen 32x12x48 brander die voor mij persoonlijk perfect voldoet. ( Ja ook SD2 is gewoon te kopieren ) [/quote:6b9e833134] volgens elby niet, inzoverre dat ie niet in andere pc's te gebruiken is. Je kan SD2 duppen die het alleen doen in de brander waar ze mee gedupt zij. Verder heb je gelijk hoor : het is ten alle tijde een persoonlijke keuze.
Link naar reactie
dan heb je een goede versie met firmware. Elby geeft alleen de writers aan die ze volgens hun eigen normen hebben getest. Op internet is er een aparte lijst die door gebruikers wordt gevoed. Als je een nieuwe brander moet aanschaffen dan zou ik de lijst van elby aanhouden (makers van cloncd). Nou maar wachten hoever dacier komt.
Link naar reactie
nounou, kword er echt een beetje gek van.... kheb alle 4 mijn partities gedefragmenteerd. daarna de brander op master gezet en als enige op de ide kabel aangesloten (cd-rom drive gewoon losgelaten). eerst een simulatie gedaan, en die ding goed, dus tijd voor het echte werk, schijfje erin en een paar mp3's geselecteerd om te testen, en jawel hoor, hele brandproces voltooid, MOOI (dacht ik). de cd komt eruit, en snel trug erin om um te lezen. en wat krijg ik: het zelfde als bij de Aopen brander, hij ziet de cd simpelweg niet zitten. Ik denk dus nu dat het aan de pc zelf ligt, MAAR WAARAAN ???? alvast (weer) bedankt voor de antwoorden gr alain
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...