Ga naar inhoud

kan cd-r's niet lezen/schrijven met andere brander...


Aanbevolen berichten

hoi, ik had (heb) een Philips 3610 cd-rw brander. ik maakte daarmee een aantal cd-r's in het algemeen met het brandprogramma Nero. de cd-r's zijn (volgens mij) niet 'finalized' nu heb ik (ook) een Yamaha 8424 cd-rw brander, maar die wil de cd-r's van de Philips niet lezen/beschrijven (herkent ze niet)!! met nero krijg ik ook geen toegang, maar ik kan wel een blanco schijf beschrijven.. confectie-cdroms (die je koopt of die bij tijdschriften zitten) leest hij echter wel. cd-r's die ik van anderen kreeg worden ook gelezen of ik de Yamaha als master of als slave gebruik maakt niets uit. is dit normaal of weet iemand wat er aan de hand is????? tx, rob
Link naar reactie
ik dacht dat het beschrijven van cd's door branders volgens normen (Red Book e.d.) ging, zodat er sprake zou moeten zijn van uitwisselbaarheid ??! of is de leer hier weer sterker dan de werkelijkheid van alledag?? wel knap lastig overigens.. als ik beide cd-branders op mijn comp. aansluit wil nero geen van beide benaderen... rob
Link naar reactie
de werkelijkheid is nog veeeeel anders... een van mijn niet geheel volle cd-r's genomen, omdat *alleen* finaliseren in Nero niet blijkt te gaan heb ik eerst nog wat bestanden bijgebrand en tegelijkertijd gefinaliseerd. in de Philips was de cd-r daarna goed te lezen, in de Yamaha echter NIET!! op sommige dagen hangen computers mij mijlenver de keel uit! rob
Link naar reactie
je blijft je de haren uit het hoofd rukken.... heb een cd gebrand (cd-r) op de Yamaha cd is niet vol cd is niet finalized... deze cd wordt met de Philips gewoon waargenomen, gelezen en Nero herkent hem ook en is bereid er wat bij te branden.... de Philips 3610 lijkt me dus wel wat meer 'volgens de regels' te werken dan de nieuwere Yamaha 8424... p.s. een firmware-update van de Yamaha (was dezelfde, laatste versie, maar toch..) maakte geen verschil... rob
Link naar reactie
dat kan dus niet (teruggaan)... hij is tweedehands, omdat ik speciaal dit model (of een van een klein aantal andere specifieke merken/modellen) zocht om samen te werken met Norton Ghost 2001.... (Ghost wil image's alleen direct branden naar weinige branders, en natuurlijk -net- niet de philips!! :-((((( ) zou schoonmaken van de lens kunnen helpen?? rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...