Ga naar inhoud

onboard wat?


Aanbevolen berichten

Nou zie ik de laatste tijd advertenties staan over systemen met zogenaamde on-board componenten. Vaak wordt er heel erg vaag gedaan over die desbetreffende componenten. Zo staat er in een advertenetie bv. dit: ''Gigabyte 6VEML Moederbord Sound / LAN / VGA onboard'' Waarom noemen ze die naam van die kaarten niet even op? Eigenlijk wil ik alleen even weten ofdat ik zometeen niet zit met een vastgesoldeerde videokaart die ik niet kan vervangen voor een ander model. Kijk een geluidskaart is anders, een on-board netwerkkaart oke! Maar kan iemand dat rare begrip on-board even beter uitleggen?
Link naar reactie
met onboard wordt bedoeld dat de componenten van een bepaald onderdeel (dat normaal gesproken niet op het mobo geïntegreerd zit) op het moederboard geïntegreerd zitten. Tegenwoordig zie je idd vaak on-board sound. On-board video zie je minder vaak. sommige mobo's met on-board video hebben ook nog een AGP poort zodat je eventueel een gewone videokaart kunt plaatsen ter vervanging van de on-board videokaart...
Link naar reactie
On board audio en video betekent gewoon dat die functies in de chipset zit ingebakken. Die valt dan dus ook niet te vervangen. Hooguit kun je wel een aparte video- en/of audiokaart monteren, en dan de onboard component uitschakelen. Als je tevreden bent met de beperkte capaciteit van onboard componenten, dan werkt dat prima (goedkoop). Maar meestal zijn video en vaak ook audio de eerste om te vervangen door een "echte" kaart.
Link naar reactie
[quote:8e1bff9b9b="ProblemPc"]Nou zie ik de laatste tijd advertenties staan over systemen met zogenaamde on-board componenten. Vaak wordt er heel erg vaag gedaan over die desbetreffende componenten. Zo staat er in een advertenetie bv. dit: ''Gigabyte 6VEML Moederbord Sound / LAN / VGA onboard'' Waarom noemen ze die naam van die kaarten niet even op? Eigenlijk wil ik alleen even weten ofdat ik zometeen niet zit met een vastgesoldeerde videokaart die ik niet kan vervangen voor een ander model. Kijk een geluidskaart is anders, een on-board netwerkkaart oke! Maar kan iemand dat rare begrip on-board even beter uitleggen?[/quote:8e1bff9b9b]blijf je door zeuren over dat mobo. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=73197 http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=73193
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...