Ga naar inhoud

Na elke herstart Nieuwe Hardware Gevonden


Aanbevolen berichten

[size=18:5c1cfb9525][/size:5c1cfb9525] Wie o wie heeft de oplossing? Vorig jaar een pc gekocht met als doel videonabewerking.(AMD Athlon 1.4GHz 256MB) Werkt prima met Pinnacle software (studio 7) op een windows 2000 Pro systeem. Op een gegeven moment was er te weinig schijfruimte (40GB is nooit genoeg). Dus een tweede harde schijf (MAXTOR 80GB U-DMA 7200rpm) gekocht en volgens de handleiding geïnstalleerd. Daar ontstond het volgende probleem: Na installatie werd deze tweede schijf (die ik als slave op de primary IDE-Controller kabel (naast de eerste HDD)had aangesloten) wel herkend door de BIOS (daar staat deze keurig bij), maar niet direct door WIN2000. In Apparaatbeheer staat het er als onbekend apparaat. Na het het verwijderen in App.Beh. en het laten zoeken naar nieuwe P&P Hardware komt deze wel in de DIR Deze Computer voor als tweede HDD en werkt prima.... Na elke reboot wordt de HDD als nieuwe Hardware aangemerkt en start de installatie, waarna het als onbekend apparaat in App.Beh. staat omdat er geen drivers voor gevonden kunnen worden...Hoe los ik dit op? Overigens heb ik later nog een DVD-Re-Writer aangesloten als secondary slave, naast de DVD speler, werkt prima en zonder problemen, echter ook hier is na elke keer als ik de computer aan heb gezet of herstart er sprake van nieuwe gevonden hardware... Ook hier wordt dan de Hardware installatie manager gestart en druk ik op annuleren dan werkt de DVD-Re-Writer toch prima en snap ik niet dat het elke keer weer opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ook hier staat deze keurig in de BIOS als secondary Slave... Ik wordt er zo langzamer gestoord van :evil: . Dus daarom deze vraag. Hoe voorkom ik voor eens en voor altijd dat de HDD en de DVD-Re-Writer nog elke keer als nieuwe hardware worden aangemerkt? Alvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...