Ga naar inhoud

PC doet helemaal niets meer na crash


Aanbevolen berichten

Pc doet niets meer na een zwart scherm bij het spel battlefield 1942. Ik heb de pc uitgezet en weer opgestart, maar bij het opstarten gebeurt er helemaal niets meer!!! De ventilator draait, de ledjes branden en het beeldscherm geeft aan "no connection". De cd van het spel zat in de cdromspeler en kon de cd er allen maar uithalen door de lade met een paperclip te openen. Hier is iets serieus mis denk ik. Kan dus niet meer in dos, bios of wat dan ook komen. heeft het zin om Harddisk eruit te halen en te formateren op een andere pc en dan windows opnieuw installeren of is er iets meer stuk? Grzt, Analavabeed
Link naar reactie
Mmmm, Bios resetten, heb ik geen verstand van. Hoe kan ik dit veilig doen? Is denk ik toch wel laatste optie om uit te proberen. Moederbord: MSI K7t-PRO(Ms 6330). Ga de manual erop na slaan. grtz, Analvabeed ------------------------------------------------------------------------------ Ik wacht er nog even mee, op een ander forum wordt dit toch wel sterk afgeraden, ben dan nog verder van huis.
Link naar reactie
[quote:8eefb88508]Ik wacht er nog even mee, op een ander forum wordt dit toch wel sterk afgeraden, ben dan nog verder van huis.[/quote:8eefb88508] Je haalt waarschijnlijk twee dingen door elkaar. Hans heeft het over het resetten van de BIOS. Dat wil zeggen dat je een jumper op het moederbord verzet, waardoor alle oorspronkelijke BIOS instellingen worden herseld. Al je eigen instellingen gaan dus verloren. Na afloop zet je de jumper weer terug. [i:8eefb88508]Deze operatie is zonder enkel gevaar.[/i:8eefb88508] Op dat andere forum hadden ze het waarschijnlijk over het flashen van de BIOS. Dat is iets heel anders, daarbij wordt je huidige BIOS vervangen door een andere versie, dus de complete BIOS in plaats van alleen de instellingen. Hier zit wel enig risico aan verbonden. Om dit te doen moet de pc opstarten, dat wil nu dus niet eens. Ik had laatst een vergelijkbaar probbleem bij een kennis. Het bleek dat z'n eerste geheugenmodule kapot was. Door die te verwijderen - hij had nog twee andere - was hetprobleem opgelost.
Link naar reactie
[quote:82a61116be="analvabeed"]Bios resetten, heb ik geen verstand van. Hoe kan ik dit veilig doen? Is denk ik toch wel laatste optie om uit te proberen.[/quote:82a61116be] Het resetten is zonder risico. In zoverre, dat de settings die je misschien had willen onthouden, wel verloren gaan. TJa, het systeem ligt al plat, dus ja wat wil je nu eigenlijk? Als het wisselen van de videokaart door een ISA model niet mogelijk is, dan is dat toch het eerste dat ik zou doen. Heb ik ook gedaan toen mijn K7S5A moederbord onderuit ging op :oops: ... Samsung merk geheugen :-?. Het moederbord ontwaakte wel, maarre, het lustte dat geheugen zelfs in Safe mode niet meer. Omdat je een werkende systeem had, kan er toevallig iets kapot gegaan zijn. DUs in principe moet er gewoon op de standaard manier een fout gezocht gaan worden. Alles eruit, het minmum er weer in ... Voor dat je dat gaat doen, is de Bios reset het makkelijkste om te doen. Even de handleiding opzoeken en je kunt aan de gang.
Link naar reactie
I have found a possible solution: Diagnostic Led Function... posted by analvabeed, Oct 19, 2002 9:54am Edit #25 of 25 Bookmark Mogelijk de oplossing: Dit geeft het moederbord aan: Diagnostic Led Function Description: System Power ON. This will start BIOS Initiazilation. Possible Problem/Solution: System Led will hang here. -The processor might be damaged or not installed properly. -Damage/Discharge Lithium Battery. Batterij word vervangen. Maar hoe kan de processor niet goed geinstalleerd zijn? In windows, daar kan ik dus niet in. lijkt me sterk dat de processor los zit, maar kan dat?
Link naar reactie
[quote:a87039976f="analvabeed"]Possible Problem/Solution: System Led will hang here. ... -The processor might be damaged or not installed properly. Maar hoe kan de processor niet goed geinstalleerd zijn? In windows, daar kan ik dus niet in. lijkt me sterk dat de processor los zit, maar kan dat?[/quote:a87039976f] Tja, er staat ook nog 'damaged'. Er kan altijd iets kapot gaan. Zomaar, zonder reden. Elk onderdeel heeft een bepaalde MTBF, maar ja, de werkelijkheid is wel eens flink korter :cry:. Als de CPU goed vast zit, dan is het zeker niet 'not installed properly'. WIl nog niet direct zeggen dat de CPU kapot is. Volg de adviezen van topslob maar eens op. Dan kom je vanzelf weer een stapje verder.
Link naar reactie
Ehm, heb je nu al een bios reset geprobeerd? Ik zie nergens dat je zei dat je het geprobeerd hebt, dus ik vraag het maar even, dit is, zoals al gezegd is zonder risico, ik heb tijdens overclocken wel 7x achterelkaar mijn bios gereset, en alles draait mooi. Je bios kun je resetten door eerst even in de handleiding te kijken en zoekn naar bios reset, daar staat precies in wat je moet doen.
Link naar reactie
Nee Bios heb ik nog niet gereset. Met Ik bedoel ik eigenlijk min broer want de Pc is niet van mij. Zover hij nu kan beoordelen is het iets met de Cpu, deze ruikt nogal "aangebrand" heeft hij het idee. Hij moet eerst bij de Cpu zien te komen, alvorens 'm los te maken, maar daar kan hij moeilijk bij. Hij wil toch zeker weten of ie zwart is. Kan niks nieuws melden dus, behalve dan dat wij stap voor stap alle kabels intern en extern zijn nagelopen en alle kaarten, etc. hebben gecontroleerd of ze los zaten. Daarna kwamen we op dus op die ledjes. Batterij is dus vervangen. Ik zal m nog ns wijzen op het resetten van het Bios, maar moederbord geeft toch duidelijk aan dat het "iets" met de cpu is. Grtz, Analvabeed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...