Ga naar inhoud

vastlopen cd-romdrive


Aanbevolen berichten

wanneer ik een een cd in mijn cd-romdrive doe dan krijg ik een blauwscherm met de volgende foutmelding: Uitzondering OE is opgetreden op 0028:8EE8c177 in VxD---. dit is aangeroepen vanaf 0028:C182B2A8 in VxD SCSiLHLP(03)+00000508V dan crasht mijn hele computer, ik kan dus geen cd-roms afspelen. ik heb een Compaq DVD-ROM DVD-114 ik had toen format C: gedaan, toen deed ie het weer maar nu krijg ik weer steeds zo'n foutmelding. heeft iemand anders dit ook weleens, maar nog belangrijker; weet iemand wat ik hiertegen moet doen? hastalapasta
Link naar reactie
Op een "afstand" moeilijk te bepalen. Het enige dat mij te binnen wil schieten: mogelijk staat DMA aangevinkt en kan-ie hier niet mee overweg (hoewel het systeem dit probleem eigenlijk zou moeten herkennen). Of het omgekeerde is het geval: mogelijk lost het aanvinken van DMA juist wel iets op. Je vermeld geen OS, maar in de meeste gevallen: Rechter muisklik op :"mijn comp.", "eigenschappen", "apparaatbeheer", "CD Rom" (selecteer deze), "eigenschappen", "instellingen". Hier vind je een selectievak voor DMA....... Suc6, Ton
Link naar reactie
ik heb dat met die DMA geprobeert maar dat levert nog steeds niets op, Ik vind dat opfrissen van het windows een beetje lastig, ik heb veel wordbestanden op mijn harde schijf staan die ik niet kwijt wil( ik neem aan dat je format c: bedoelt, ik ken geen andere manier om windows op te frissen!) trouwens ik gebruik windows 98se. de [color=green:db1087c9ce][/color:db1087c9ce]groente nino
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...