Ga naar inhoud

Laptop ± €1500


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op het forum en zal me daarom even kort voorstellen. Ik ben Laurens, 16 jaar, woon in Hoorn en ben redelijk veel bezig met PhotoShop. Maar mijn vader gaat een laptop kopen, ik heb tot nu toe alleen maar ervaring met pc's. Daarom de vraag: Welke laptop raden jullie mijn vader aan, voor rond de €1500? Met als OS WinXP (het liefst) en DVD-Rom. Verder moet ie niet al te groot zijn, maar dat is in deze tijd niet echt meer een probleem (we hadden eerst een 386 laptop.. :roll: ) zijn. Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden! Laurens
Link naar reactie
[quote:c40f2fa1a3="Speedy"]Zelf heb ik een ASUS uit de L3 serie, erg fijne laptop al zit die kwa prijs wat boven jouw budget (zeker als je er nog een OS op wil, standaard zijn asusjes zonder OS), maar kijk eens naar een ASUS L1 of L2. Kwalitatief goeie apparaten voor weinig.[/quote:c40f2fa1a3] Bedankt voor de reacties :) Dat er geen OS zit maakt eigenlijk niet uit, maar ik doelde er meer op dat er geen MAC OS ofzo op zit.. WinXP hebben we hier wel ergens liggen, maakt niet veel uit dus. Ik zal ff rondkijken!
Link naar reactie
[quote:f3e0c0f6b6="hjs"]Collega heeft deze laatst gekocht en dat zag er erg lekker uit. http://www.eynstein.nl/a/2345.html Denk alleen niet dat je hem in Hoorn vindt voor die prijs. ;) zijn er wel leuke pc zaken in Hoorn? :D[/quote:f3e0c0f6b6] Da's de hierboven genoemde (meen ik). Ziet er idd erg mooi uit! In Hoorn... hmm, niet echt. Vobis en nog wat andere kleinere. Maar we gaan toch naar Office Centre in A'dam of Alkmaar :)
Link naar reactie
[quote:4713a4ec43="hjs"]Hoorn in volgorde van hoe ze me aanspreken (maar geen is echt goed) 1. botman 2. Edro (oude veiling) 3. pctop 4. pc wereld 5. vobis en dan heb je nog stumpel,vos en beerenpoot maar die zaken ken ik niet (en nog wat echt kleintjes) en als laatste natuurlijk de Dixon's, blocks, S&P's[/quote:4713a4ec43] Botman is een goede zaak ja, maar redelijk duur, of niet? Edro ken ik niet en de rest zijn echt goede winkels, duur en in PC Wereld ook niet echt goede service (heeft m'n broer ervaren). Dixon's is nog wel een goede winkel, kijk er vaak voor dingen, maar hebben niet zo een groot assortiment. De rest zijn grote winkels, leuk om in te kijken, maar de service van de Block is niet top. Maar wat vinden jullie van Office Centre?
Link naar reactie
[quote:d20754cb87="Voxen"]Kijk even op [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/68]tweakers.net[/url]. In de Acer Aspire-reeks zijn bijvoorbeeld een paar AMD Athlon XP-modellen met 256 MB en DVD die dan wel in aanmerking komen.[/quote:d20754cb87] Ik heb deze gevonden: [url=http://www.computer-systemen.nl/shop/detail.asp?ProdID=38367]Acer Aspire 1300XC[/url] [url=http://www.acer.nl/vi/page0.jsp-page78,,18,3,,,104,,,1676,,,,,,,,,,,,,,,,,104,3,,3,3,,,,3,,,,3,,,,3,,,,,,,,,,,3,,,0,0,3,,575645713.htm]Hier de spec's[/url] Is dit een goede? Als ik naar Compaq kijk, heb je voor die prijs ongeveer maar een 1Ghz..
Link naar reactie
[quote:cd1e7a8ad6="hjs"]Voor spellen is die geintergreerde videokaart ABSOLUUT niet geschikt. Ga voor een laptop (zoals de asus) met een echte videokaart en geen videokaart welke zijn geheugen deelt met het systeem geheugen. Spellen (behalve patience) kun je dan echt wel vergeten.[/quote:cd1e7a8ad6] Ok, bedankt voor de tip! Asus L3 dus.. 8) Ik kijk ook nog wel in OCentre wat ze hebben.
Link naar reactie
ER zijn er al met de opvolger van de ati welke in die L3 zitten. Deze videokaart is verglijkbaar met de Radeon 7500 De nieuwere ati kaarten zijn verglijkbaar met een Radeon 9000. (en dat is nog steeds flink langzamer dan een Radeon 9700, verwacht dus geen topprestaties !!) Stond er in de C!T van laatst geen test van 4 laptops?
Link naar reactie
[quote:18918f67ac="hjs"]ER zijn er al met de opvolger van de ati welke in die L3 zitten. Deze videokaart is verglijkbaar met de Radeon 7500 De nieuwere ati kaarten zijn verglijkbaar met een Radeon 9000. (en dat is nog steeds flink langzamer dan een Radeon 9700, verwacht dus geen topprestaties !!) Stond er in de C!T van laatst geen test van 4 laptops?[/quote:18918f67ac] Ik begrijp ook dat het niet al te goed is voor spellen, daar heb ik deze pc voor (zie onderschrift). Maar ik wil dus in de vakantie enzo wel wat te doen hebben als het heel saai wordt, of kom ik nu echt over als een verslaafde? :wink: Ik zal ff in de C!T kijken, m'n broer steelt ze altijd gelijk..
Link naar reactie
[quote:9ff5080b37="hjs"]ER zijn er al met de opvolger van de ati welke in die L3 zitten. Deze videokaart is verglijkbaar met de Radeon 7500 De nieuwere ati kaarten zijn verglijkbaar met een Radeon 9000. (en dat is nog steeds flink langzamer dan een Radeon 9700, verwacht dus geen topprestaties !!) Stond er in de C!T van laatst geen test van 4 laptops?[/quote:9ff5080b37] Knap werk als jij die in een laptop vindt van om en nabij de € 1500,- :) Maar de Radeon 9000 is inderdaad een stuk sneller weer, echter met mijn L3400S met Radeon 7500 haal ik nog 3450 3Dmarks (2001 SE), UT2003 speel ik 1024x768 medium detail, mafia 1024x768 (vloeiend) en dat vind ik echt heel netjes (maar 200 trager als m'n desktop :lol: ). En een L3400S moet je wel ergens voor 1600-1700 euro krijgen, denk dat die 200 euro bij sparen niet zo verkeerd is. Maar bedenk dat er standaard maar 2 jaar garantie bijzit, als tip geef ik je mee (of het ASUS is of een ander merk) koop garantie bij, je wil echt geen gezeur met die dingen en over 2,5 jaar met zeer dure reparaties staan. Een jaar pick-up and return op mijn ASUS koste me 85 euro, nette prijs en de moeite zeker waard. ps, mocht je gaan voor een lichte laptop kijk dan ff verder. De L3 is een echte desktop vervanger en weegt relatief veel (3,2 KG). Tevens zit er in de L3 S een desktop CPU en gaat je accu niet zo lang mee (ik haal bijna 2 uur met tekstverwerken), wil je lang op een accu dan zit je op de L3 C met mobile CPU's maar die zijn meteen weer een stukje duurder (wel 15" en CD-RW/DVD)
Link naar reactie
zie http://www.computist.com/start.html Multimedia Entertainment Notebook Medion Titanium MD 5400 mit Intel® Pentium® 4 Prozessor. Echte 2.53 GHz, 512 KB Second level Cache, 533 Front Side Bus. 15“ TFT XGA Color Display 2 in 1 Combo-Laufwerk DVD-Player/CD-Brenner DVDs abspielen oder CDs brennen in EINEM LAUFWERK • (16 x CDs schreiben) • 10 x CDs wiederbeschreiben • 8 x DVDs lesen • 24 x CDs lesen) Überragende Grafikleistung Bessere Bildqualität durch verbesserte Kantenglättung (Anti-Aliasing) nVidia GeForce4 440 Go 64 MB, AGP 4 x mit TV OUT HITACHI 40 GB Festplatte 256 MB DDR RAM SIEMENS Arbeitsspeicher (max. 1024 MB) FireWire IEEE 1394 Ihr direkter Anschluss an die digitale Zukunft. DSL & Network Ready! 10/100 Mbit Fast-Ethernet LAN Internes 56k Modem. Integrierter Audio Player zum Abspielen von Musik CDs. 16 Bit Soundchip mit 2 integrierten Lautsprechern, integriertem Mikrofon und Digital Audio out (S/P-DIF optisch) Li-Ion Hochleistungsakku • integriertes Touchpad mit 2 Maustasten und 1 Scrolltaste • 3 Multimedia-Hotkeys Externes Netzteil, VDE geprüft Netzanschluss Drucker (parallel) TV out externer Monitor seriell LAN Modem IEEE 1394 FireWire Kensington Sicherheitsbuchse Combo Laufwerk 4 x USB 2.0 PCMCIA Typ II Infrarot (FIR) Lautstärkeregler Line + S/P-DIF out Mikrofon in PS/2 (Maus/Tastatur) SOFTWARE-PAKET: MICROSOFT® Windows® XP Home Edition Vorinstalliert und als Recovery CD (OEM Version) (inklusive Microsoft Windows XP Service Pack 1 vorinstalliert) MEDION® empfiehlt Microsoft® Windows® XP MICROSOFT® WorksSuite 2002 Vorinstalliert und auf DVD-ROM (OEM Version) Microsoft® Works 6.0 Microsoft® Word 2002 Microsoft® Encarta Enzyklopädie Standard 2002 Microsoft® Picture It! Photo 2002 Microsoft® AutoRoute 2002 MEDION® POWER CINEMA (OEM Version) Vorinstalliert und auf CD-ROM. Beinhaltet 5 professionelle Programme für Video- und Audioanwendungen! Power DVD XP™ Medi@Show™ SE Video Live Mail™ 2.0 Power Director PRO™ 2.0 ME Musicmatch™ Intel®, das Intel® Inside Logo und Pentium® sind eingetragene Warenzeichen der Intel Corporation oder ihrer Niederlassung in den Vereinigten Staaten oder anderen Ländern. 3 Jahre Garantie. Mit Service-Hotline, 365 Tage im Jahr, auch sonn- und feiertags. Inklusive Komfort-Tragetasche. 1.679,–*
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...