Ga naar inhoud

Stille Harddisk?


Aanbevolen berichten

Ik wil een stille harddisk voor in de huiskamer. In Computer-Totaal oktober blz 86 stond de SeagateBarracuda ATA IV (oftwel ST360021A) als superstil aanbevolen. In de schijventest van juli/augustus wordt die echter als miskoop van de hele test (te langzaam) afgeschoten. Hoe erg is dat langzame nou eigenlijk als je reeel bent? Ik wil er DivXjes etc. mee afspelen.
Link naar reactie
Dat is nog maar de vraag. Diverse schijven halen tegen de 50 dB(A), en dat is een hele flinke fan. Hieronder een uitgebreide review over een aantal gangbare disks, inclusief snelheid en geluid. http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1540.1 Weinig lawaai, kies dan een met vloestoflagers, en een laag toerental (5400).
Link naar reactie
Als je de keuze had: 1. Voor snelheid en stil 2. Voor alleen stil maar geen snelheid Dan kies je voor 1. Simpel. Verder is mijn PC-situatie dezelfde (staat in huiskamer als Multimedia-center :-)) De Seagate scoort niet goed. En met de WD800JB met 8 MB cache heb je meteen een "overall"-performance verbetering. Dus niet alleen die Divxjes lopen lekker, alles loopt lekkerder. Maar ik ben het met je eens... het is een keuze die je maakt en ik hoef hier niemand te overtuigen. Suc6 met je keuze. Groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:0a7ae052c8]As evident from our benchmarks and the noise and heat production measurements the 80GB, Western Digital 800JB with 8MB cache and the 120GB, IBM 120GXP offer the best combination of performance, noise and heat levels. The IBM has our preference as it has the largest capacity and thus offers the best price/performance ratio. [/quote:0a7ae052c8] Dit staat op de site van Gerben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Ik hoor helemaal niks 1. geen schijf ( heb 2x Wdigitals d'rin zitten) 2. geen ventilator.... Oh... ik wou dat jullie het konden horen.... Ik kan zelfs, als m'n screensaver aanstaat heel moeiljik beoordelen of m'n PC uberhaupt aanstaat.. 'echt'.. Het gaat daarom ook wel 's mis, da'k 'm per ongeluk uitzet (via de knop). Groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:5ea81f4b3d="Ralph Bertram"]Ik wil een stille harddisk voor in de huiskamer. In Computer-Totaal oktober blz 86 stond de SeagateBarracuda ATA IV (oftwel ST360021A) als superstil aanbevolen. In de schijventest van juli/augustus wordt die echter als miskoop van de hele test (te langzaam) afgeschoten. Hoe erg is dat langzame nou eigenlijk als je reeel bent? Ik wil er DivXjes etc. mee afspelen.[/quote:5ea81f4b3d] Zoals je zelf al aangeeft is snelheid relatief. Ik heb de ATA IV (40GB) al een flinke tijd en ik vind hem niet langzaam. Sterker nog: voorheen gebruikte ik de ATA II (30GB) en volgens de benchmarks is het verschil enorm maar in de praktijk kon ik niet een noemenswaardige verbetering ontdekken m.b.t. de snelheid. De geluidsproductie is inderdaad wel bijzonder laag. Persoonlijk kies ik voor Seagate alleen voor de betrouwbaarheid. Dat de schijven misschien 10 of 20% langzamer zijn dan concurrenten zal ik denk ik toch niet merken. Sowieso is snelheid relatief: de eerste 7200 rpm Barracuda was de snelste IDE schijf van dat moment en was Seagate daarin marktleider. Vervolgens was Maxtor snel. Nu is het weer Western Digital.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...