Ga naar inhoud

wat is hier aan de hand


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een Pentium II 350 Mhz. en van de een op de andere dag start mijn pc niet meer goed op Nu heb ik alles geformatteerd en geprobeerd w 98 er opnieuw op te zetten. Dit lukt gedeeltelijk na het in stellen van de hardware gaat de computer opnieuw opstarten en geeft de melding dat windows voor de eerste keer wordt gestard. Dan hoor je ongeveer het geluid van het diskettestation (het is denk ik de harde schijf) en dan stopt het systeem en doet gewoon niks meer. Is er buiten scandisk iets om je harde schijf te testen en hoe weet ik nu of de schijf echt kapot is?
Link naar reactie
klinkt misschien simpel maar probeer eens een andere harddisk, meestal zijn ze kaduuk als ze harde ratelende geluiden maken :cry: een andere optie zou kunnen zijn dat je geheugen kapot is maar ik denk aan het eerste wat voor PC is het? beruchte schijven zijn de Fujitsu's, oa toegepast in Packard Bell en Compaq zullen best wel goeie tussen zitten maar heb er zelf al de nodige vervangen zien worden!
Link naar reactie
OK alweer een stuk verder. Geheugen gecontroleerd --> OK W98 staat erop maar................... Als ik de computer opnieuw opstart slaat hij SOMS vast. HEt is dus niet elke keer. Soms gaat hij door en kan ik alles doen. Maaar start ik de pc weer een keer opnieuw op dan blijft ie weer hangen Ik weet niet waar ik moet zoeken
Link naar reactie
hmm, loopt vast tijdens het booten, tja, ligt dan anders dacht dat je bedoelde dat pc niet wilde herstarten en bleef hangen met het "windows is bezig met afsluiten" scherm een pc die het altijd goed gedaan heeft en er ineens mee nokt en W98 opnieuw installeren heeft geen baat; lijkt toch iets loos met hardware wat voor configuratie heb je? (merken etc)
Link naar reactie
Toen ik ook 98 had, had ik dit verschijnsel ook. Bij mij had het blijkbaar te maken met Zonealarm dat ik als firewall installeerde. Ik snap het zelf niet hoe dit kan (en ik heb nog nergens daarover iets gehoord of gelezen, dus blijkbaar ben ik alleen met die ervaring... :-? ), maar hoe dan ook: ik uninstalde zonealarm en was van mijn problemen af... Vraag me dus geen verklaring. Moest jij Zonealarm geïnstalleerd hebben: probeer even of het bij jou ook zo is...
Link naar reactie
Hallo, Ik heb een pentium 350 MHZ. 196 MB geheugen merk shitec Nooit geen problemen gehad! Ik gebruik zonealarm niet. Pc werkt de ene keer wel andere keer slaat ie vast. Hij herkend de hardware. W98 logo is te zien Dan krijg je het scherm met toegewezen IRQ's en codetabel. Dan slaat de pc vast. (SOMS WEL SOMS NIET) Alle pc kaarten verwijderd maakte ook niks uit Met 1 geheugenbank gewerkt (Zelfde verhaal) Ook bij de volgende opstart weer vast. Toen naar veilige modus. Geen hardware conflicten. Toen pc weer opgestart, en alles ging goed. Daarna weer een keer opgestart, en alles weer vast. Harde schijf installeerd w98 dus wel maar na 7 keer was me dat pas gelukt Ik weet niet meer waar ik moet zoeken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...