Ga naar inhoud

partities maken in computerbeheer,hoe?


Aanbevolen berichten

Partities maken betekend dat je je schijf gaat verdelen in meerdere 'kleine schijven'. Je kan natuurlijk zelf de groote van de partities bepalen. Het KAN idd met WinXP maar dan raak je wel al je gegevens kwijt. Er zijn ook andere programma's, zoals PartitionMagic, die in 99,99% van de gevallen je partities kunnen veranderen zonder dat je je data kwijtraakt. Maar, als je hier al komt vragen hoe dit allemaal moet, dan denk ik niet dat het aan jou toebesteed is :roll: Wat wil je eigenlijk gaan doen met die partities? Als het alleen om 'te spelen' is zou ik het lekker laten zitten!
Link naar reactie
[quote:7a7d08633e="S0epkip"]Partities maken betekend dat je je schijf gaat verdelen in meerdere 'kleine schijven'. Je kan natuurlijk zelf de groote van de partities bepalen. Het KAN idd met WinXP maar dan raak je wel al je gegevens kwijt. Er zijn ook andere programma's, zoals PartitionMagic, die in 99,99% van de gevallen je partities kunnen veranderen zonder dat je je data kwijtraakt. Maar, als je hier al komt vragen hoe dit allemaal moet, dan denk ik niet dat het aan jou toebesteed is :roll: Wat wil je eigenlijk gaan doen met die partities? Als het alleen om 'te spelen' is zou ik het lekker laten zitten![/quote:7a7d08633e] Heb een (standaard geleverd) 80 GB HDD van IBM en heb zelf er een 20 GB MAXTOR bij gezet Ik wil video bewerking gaan doen met Pinnacle software Nu is mij aanbevolen om die 80 te delen in 5GB en 75 GB 5 = voor windows 20= voor programma's 75= voor videobewerking dus nu anders maar 80 voor alles en 20 voor video?
Link naar reactie
[quote:a6a1e6c0fe="beursstarter"]Als je dit wilt gaan doen raad ik je aan dit met partition magic te doen. Dit is een geweldig programma voor het maken van partities etc. Ook de gebruikers die er wat minder van weten kunnen met de wizards met dit programma overweg.[/quote:a6a1e6c0fe] Weet iemand of 't al een freeware is ? dus legaal te downloaden is.
Link naar reactie
Partition Magic is niet freeware te krijgen. Ik weet ook niet of het heel handig is om Partition Magic te gebruiken het duurt een hele tijd voordat je je partities verdeelt hebt en het kan soms ook fout gaan met het bestanden verplaatsen het beste is om eerst een schrijf te maken waar je je systeem op zet met je bestanden en wat dan ook en daarna partities gaat maken om de rest van je schijf te verdelen. Dit kan ook gedaan worden via fdisk of via configuratiescherm -> systeembeheer -> schijfbeheer. (ik doe dit uit mijn hoofd dus het kan ook net iest anders zijn) Daar kan je makelijk partities aanmaken en verwijderen en het is freeware (oke dan ga ik ervan uit dat je windows al betaald hebt). Oke het vervelende is dan wel dat je je hele systeem op nieuw moet installeren!
Link naar reactie
[quote:240f5e4d29="@l"]Gewoon met Fdisk... http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=297&art=Yes daar staat de gebruiksaanwijzing; er is daar ook nog een 2e artikel over. Succes :wink:[/quote:240f5e4d29] Ok thanx mensen, Ik heb eergister een nieuwe computer gekocht , daar stond XP pro al voorgeprogrammeerd dus heb geen cd erbij gekregen. Ik wil nu gaan video bewerken ,heb al een 20 gb erbij gezet maar moet nu nog een partitie hebben. vandaar deze vraag over partities Kan ik niet gewoon m'n C schijf kopieren of alleen de bestanden die ik nodig heb voor windows(welke dit zijn weet ik ff niet precies)kopieren naar m'n tweede schijf,dan de C schijf(80GB) fdisken en windows er weer op zetten via de tweede HD(20GB)?? want heb alleen een cd van XP van m'n vaders computer.
Link naar reactie
Dit kan je misschien proberen via Ghost, want ik weet niet zeker of het gewoon kopieeren van je c schijf goed gaat. Als je dat wel probeert dan moet je wel zorgen dat je je bootsector ook overzet. Dit kan je doen door een bootable flag te zetten op de 20 GB schijf (bijvoorbeeld met fdisk). De schijf primair zetten en de windows cd van je vader er in te stoppen dan starten. Dan op herstellen drukken. Maar bind me er niet op vast als dat fout gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...