Ga naar inhoud

Permanent rebooten na installeren IBM DeskStar 120 GXP


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb net een nieuwe HD gekocht, een IBM DeskStar 120 GXP, 120 Gb, IDE, 7200rpm U-ATA 100. Ik was van plan om 'm in m'n server-pc te zetten, een Pentium II-350 uit 1998; daar zitten al een Seagate-schijf van 6.4 Gb en een Maxtor-schijf van 15.2 Gb in. Dat ging helaas onmiddellijk al fout: het BIOS herkent het ding totaal niet; de autodetectie blijft hangen :-?. Als ik een jumpertje achterop de schijf op '32 Gb clip' zet wordt de schijf wel zonder problemen herkend, maar dan als 32 Gb grote schijf. En daar heb ik geen 120 Gb-schijf voor gekocht! Dan maar op m'n werkstation geprobeerd, een Pentium IV-1.8 GHz uit begin 2002, waar een Maxtor van 80 Gb in zit. Het apparaat start vrolijk op, WinXP wordt geladen, ik mag me aanmelden maar na een paar secondes herstart de pc opeens! Nogmaals geprobeerd, deze keer onmiddellijk aangemeld; Windows start vrolijk door maar tegen de tijd dat ik daadwerkelijk programma's kan starten reboot de pc opnieuw! Het ligt niet aan de samenwerking met de andere HD; ik heb de 80er ff losgehaald en Win2000 geprobeerd te installeren. Tijdens het formatteren van de schijf herstartte de PC toen-ie tegen de 80% was... :( Enig idee wat hier mis kan zijn?
Link naar reactie
[quote:1c89bdde5c="De Geest Van Oirlo"]Kijk je bios instellingen goed na.[/quote:1c89bdde5c] Graag! Maar waar moet ik naar kijken? Het bios van m'n oude pc hangt als-ie maar naar de schijf [i:1c89bdde5c]kijkt[/i:1c89bdde5c]. En die van m'n nieuwe pc geeft (zo te zien) alles goed weer. Ik heb al verschillende UDMA-instellingen geprobeerd (op 'Auto' pakt-ie mode 5), maar dat schijnt niks uit te halen. [quote:1c89bdde5c="De Geest Van Oirlo"] Als het ondertussen het formatteren al fout gaat denk ik dat je schijf gewoon beschadigt is. Formateren moet zowiezo altijd goed gaan. Als er nog garantie op zit zou ik hem in de winkel (voor je ogen) laten controleren.[/quote:1c89bdde5c] Dat zat ik me ook al af te vragen. Maar hoort-ie niet gewoon een foutmelding te geven als er iets niet goed gaat tijdens het formatteren? Er zit zeker garantie op, ik heb 'm afgelopen week gekocht. Maar op zondag is er niks open dus vraag ik het hier ff, misschien dat iemand wat weet... :)
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd om je bios te flashen ? Deze heeft waarschijnlijk moeite met de groote van je schijf, je zij zelf al dat he met 32gb clip wel werd herkend ! Probeer een niewe biosversie voor je moederbord (eerst wel checken of deze wel 120gb hd's en meer ondersteunt). Let op ! -> je bios updaten is een riskant karweitje, maar noodzakelijk in dit geval denk ik. Suc6 The Brain,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...