Ga naar inhoud

Vraag over Hard Disk overzetten


Aanbevolen berichten

Hoihoi, Ik heb een vraag over HD's Ik heb een nieuwe computer met een 80 GB HD IBM Ik heb in m'n vaders computer een 20 GB HD Maxtor (zonder besturingsprogramma)zitten (draait daar als slave) Nu wil ik de 20 GB in m'n nieuwe computer zetten, die als master laten draaien en de 80 als slave voor videobewerking gebruiken Nu is mijn vraag; Is dit mogelijk en hoe moet ik dit doen? - de 20 formatteren eruit halen ,in m'n nieuwe computer zetten en op slave zetten daarna de "C" schijf (80GB) kopieren naar de 20 GB de computer uizetten en master en slave verwisselen? zodat de 20 met de besturingsprogramma als master draait en de 80 GB als slave draait? of is dit niet mogelijk? Met vriendelijke groet, Patrick
Link naar reactie
[quote:7c055b2adb="De Geest Van Oirlo"]// Ik denk dat je dat beter niet kunt doen. Die 80GB is veel sneller als de 20GB. Dat scheelt een hoop met opstarten.[/quote:7c055b2adb] Ja maar ik heb de 80 nodig voor video bewerking en dan zou ik 'm moeten participeren (spelfout?)anders gaat 't storen,maar nu ik toch de 20 gb heb kan ik misschien beter de 20 als master laten draaien en de 80 voor de video bewerking gebruiken toch?
Link naar reactie
Tip, videobewerking kost veel rekenkracht. Installer Partition Magic Deel de 80 gb C schijf op in 5 GB en 75 Dan kan je op die 5 gb windows en word laten staan, programma's en spellen zet je op de 20 gb. Dan heb je nog 75 over voor videobewerking. Als je echt de 20 gb als master wilt instellen moet je 20 gb formatteren, dan je pc openmaken de 20 gb als master zetten en de 80 als slave. Er is dan geen besturingsprogramma, en installeer windows dus opniew. Als alles er weer opstaat kun je windows van de oude c die nu waarschijnlijk d heet weghalen
Link naar reactie
[quote:c232330125="sdk"]Tip, videobewerking kost veel rekenkracht. Installer Partition Magic Deel de 80 gb C schijf op in 5 GB en 75 Dan kan je op die 5 gb windows en word laten staan, programma's en spellen zet je op de 20 gb. Dan heb je nog 75 over voor videobewerking. Als je echt de 20 gb als master wilt instellen moet je 20 gb formatteren, dan je pc openmaken de 20 gb als master zetten en de 80 als slave. Er is dan geen besturingsprogramma, en installeer windows dus opniew. Als alles er weer opstaat kun je windows van de oude c die nu waarschijnlijk d heet weghalen[/quote:c232330125] Ok ik volg je tip, alleen dat progje waar kan ik dat vinden ?staat dat op een cdtje of is dat een freeware van windows? Op mijn nieuwe computer is alles voor geistalleerd,zo heb ik 'm gekocht,dus heb geen windows cd ofzo,alleen van m'n pa z'n computer. die 80GB opdelen doe ik toch gewoon met een win98 opstartdiskette?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...