Ga naar inhoud

usb drives -> Pendrive etc.


Aanbevolen berichten

Hoi, Tijdje terug las ik een artikel over de 'usb-pendrives'. Dat een soort opslagmedia via de usb poort. Ik ben wel benieuwd of ze echt praktisch zijn als bijvoorbeeld floppy vervanger. Als je bijvoorbeeld er een virusscanner opzet kun je dan probleemloos op elke pc met usb aan de slag, of ben je drivers nodig ? Als dit het geval is, dan ben je altijd weer een driver schijfje nodig. Is het verder mogelijk om vanaf deze usb apparaten te booten ? Welke merken / types zijn er in de omloop en welke zijn praktisch om te gebruiken. Zijn er mischien mensen die zelf ervaring hebben met deze usb-drives ? Denk dat ik mischien een 32 pf 64 mb versie koop, mits je zonder al te veel gedoe een beetje uitwisselbaar / compatible bent met andere pc's. Verder is linux volgens mij totaal geen probleem, als je maar usb-support in de kernel hebt. Alvast bedankt !
Link naar reactie
ik heb sinds kort zo'n usb pen. 64Mb. Heel handig, tot nu toe nog geen problemen gehad behalve: niet bij elke pc is de usb poort makkelijk toegankelijk ( :( scholen, internetcafe's ed willen de kasten nogal eens inbouwen waardoor je of een sleutel nodig hebt om erbij te kunnen, of helemaal onder de tafel moet kruipen.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...