Ga naar inhoud

Flat Cable 40 of 80 pins


Aanbevolen berichten

Laatst heb ik de flat cable van ide naar de hdd beschadigd nu wil ik hier uit voorzorg een nieuwe opzetten , nu weet ik niet ofdat het een 40 of 80 ader is ,ik heb weleens gelezen dat wanneer de aansluiting op de ide een 40 pins aansluiting niet altijd een 40 aders maar kan ook een 80 aders zijn Mijn pc is een p3 800MHz ,de hdd is 80Gb. Weet iemand hoe ik dit kan zien of hier achter kan komen,er staan wel gegevens op de flatcable maar niet hoeveel aders.
Link naar reactie
Er zijn inderdaad 2 soorten kabels. De stekkers zijnaltijd 40-polig terwijl de kabel 40- of 80-aderig kan zijn. De visuele verschillen zijn niet groot. Als je het niet zeker weet vergelijk de kabel dan met een 40-aderig exemplaar in de pc of eventueel de floppykabel. De 80-aderige is namelijk zeer fijn opgebouwd. Gezien je systeem is de kans groot dat je een 80-aderige nodig hebt voor ATA66 en hoger. Overigens maakt het niet echt uit met 80-aderig. Die zijn voor alle snelheden bruikbaar. Als je die koopt zit je sowieso goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...