Ga naar inhoud

CD-brander werkt alleen nog maar als CD-Rom


Aanbevolen berichten

Mijn Lite-on 12-10-32 werkt sinds een tijdje alleen nog maar als een gewone cdrom-speler. Ermee branden werkt niet. :cry: Het apparaat wordt in Nero ook helemaal niet meer herkend als een brander. Nero suggereert een virtueel apparaat, waar ik natuurlijk niet veel aan heb. Ik heb in http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=71517 al iets gevonden over het verwijderen van een registersleutel, hetgeen bij mij niet lukt (foutmelding, kan sleutel niet verwijderen). De driver is de gewone Windowsdriver, zoals die door Lite-on ook wordt aangeraden. Ik weet geen raad, wie wel?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nero herkent mijn HP CD Writer ook niet, maar het is een externe brander (USB) - 8200 series. Ik heb vanalles al geprobeerd: Nero ping (Ziet de brander niet), Nero Info tool (Ziet de brander wel, maar wordt weer niet in de bovenstaande pull down list weer gegeven), de laatste WNASPI32.DLL - file downgeload. Maar hij wordt nog steeds niet gedetecteerd. Ik draai me Win2k, Nero 5.5.9.0 Iemand enig idee??
Link naar reactie
[quote:9f3b27cb15="Bremmeteng"]Nero herkent mijn HP CD Writer ook niet, maar het is een externe brander (USB) - 8200 series. Ik heb vanalles al geprobeerd: Nero ping (Ziet de brander niet), Nero Info tool (Ziet de brander wel, maar wordt weer niet in de bovenstaande pull down list weer gegeven), de laatste WNASPI32.DLL - file downgeload. Maar hij wordt nog steeds niet gedetecteerd. Ik draai me Win2k, Nero 5.5.9.0 Iemand enig idee??[/quote:9f3b27cb15] zoals ook al aangegeven, probeer eens eerst de nieuwste APSI drivers voor jouw OS te downloaden...
Link naar reactie
Ik had WNASPI32.dll al gedownload. Wat vreemd is, is dat bij Nero Ping mijn gewone cd-rom 2x wordt gedetecteerd en mijn USB writer niet. Zie hier resultaat van NeroPing: NeroPing V1.10 Initialize Win Aspi32........Ok Start scanning device..... Host Adapter = 1 [Target ID = 0] 'FUJITSU MHK2060AT D836 ' Host Adapter = 2 [Target ID = 0] 'TEAC CD-224E 1.5A ' Host Adapter = 3 [Target ID = 0] 'TEAC CD-224E 1.5A ' Finish scanning..............Ok
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...