Ga naar inhoud

CDROM speler plaatsen lukt niet


Aanbevolen berichten

Hoi Zelfs bij een routine klusje kunnen tegenwoordig fouten optreden :( Ik zit met het volgende probleem: Ik wilde in een dell GLX 5166 een cdrom speler inbouwen. Alles goed in gesteld, hd master en cd rom slave. Bij het opstarten krijg ik hd 1 failure. Kabels en alles zit goed vast. In het bios kan ik vinden dat hij bij de secundaire hd niets registreerd (none) dit moet dus veranderd worden in auto of cdrom o.i.d. Nu kan ik deze optie niet wijzigen. Heeft dell zijn biosen beveiligd of zo? Hoe kan ik dit toch wijzigen?? Alvast bedankt Rob
Link naar reactie
Hoi bedankt voor de tips. [quote:f58c1b2c0e] probeer eens de cdrom speler op de andere IDE aan te sluiten.... [/quote:f58c1b2c0e] De pc start nu wel door, maar win 98 herkent geen cdrom speler. [quote:f58c1b2c0e] Ik heb een compaq en heb de speler geplaatst met de selector op cable select, dit werkte direct. [/quote:f58c1b2c0e] Geprobeerd: hetzelfde resultaat, harddisk 0 failure Ik denk dat het aan die bios instellingen ligt. Maar die kan ik dus niet wijzigen. Iemand een idee hoe ik deze bios kan 'kraken' Alvast bedankt Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...