Ga naar inhoud

zijn partities te gebruiken bij opnieuw installeren?


Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf is opgedeeld in 4 partities; C, D, E en F. Nu is mijn vraag; kan ik bepaalde onderdelen, die ik wil bewaren, zoals teksten en foto's, e-mail bestanden etc, kopiëren naar bijv een geformatteerde F schijf, daarna format C doen, en op de lege schijf opnieuwe windows installeren en daarna vanaf de F schijf mijn bewaarde bestanden weer terugzetten? :roll:
Link naar reactie
[quote:6d8ae4025a]Als ze met een programma zoals Partition Magic zijn gemaakt lukt het volgens mij niet. Heb zelf ooit eens problemen met een lap-top gehad hierdoor. [/quote:6d8ae4025a] Ja hoor dit lukt wel ik gebruik part.m 7.0 mijn C:schijf is al diverse keren geformateerd , ook andere afzonderlijke partities heb ik gedaan nog nooit problemen mee gehad. Ik draai met w2000 ,ondanks dat zorg ik toch ook dat ik een backup heb want je weet maar nooit bvb je harde schijf gaat plotseling kapot[heb ik ervaring mee] :evil:
Link naar reactie
Ik heb mijn schijf gepartioneerd met fdisk en in een later stadium de grootte meerdere malen gewijzigd met PM 5.0 onder win 98SE. En het overzetten van bestanden naar een andere partitie doe je gewoon in verkenner, copieren of verplaatsen. Programma's overzetten naar een andere partitie is een ander verhaal, maar ik ga er vanuit, dat het om bestanden alleen gaat. En inderdaad is het een verstandige tip, zoals Rob the Great al aangaf, om bestanden op een andere partitie te zetten dan de C schijf, waar doorgaans je besturingssysteem op staat en natuurlijk Ghost o.i.d. gebruiken. Succes, Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...