Ga naar inhoud

CD's verrot?


Aanbevolen berichten

Hallo lui! Ik had laatst nog een pakje lege CD's staan, van Lifetec met nog 4 stuks erin (ik denk zon half jaar oud) + nog een CD van een ander merk Ik wilde ff wat mp3's op een cd (Lifetec)zetten, maar de brander pakte niet eens de lege CD en liep vast! Dit gebeurde ook bij de volgende 3 (Lifetec) CD's en hij liep steeds vast. We hebben nog 2 PC's en daar had ik geprobeerd de lege(Lifetec) CD's in te stoppen(dan geven de PC's aan dat er een lege CD in zit, toch??) en die liepen ook alledrie vast. Ik had ook nog 1 CD van een ander merk (TDK) liggen, en deze deed het gewoon in een keer. Dit alles is vaag, omdat ik eerst wel gewoon Lifetec CD's kon branden, en er is niks stuk ofzo, aan de brander Verder stonden de CD's in een doosje onder een bureau, met een normale temperatuur. De CD van het andere merk zat daar ook in. Zijn deze CD's nu verrot ofzo? Of ligt het (ineens) aan mijn brander?(Deed het eerst wel gewoon met Lifetec cd's, dus dat lijkt me niet kunnen) Ik hoor het wel, maar ik denk gewoon dat de CD's verrot zijn. Want gebrande Lifetec CD's doettie wel gewoon lezen. Jurrie
Link naar reactie
laatst stond er ergens in een pcblad dat lifetec als 1 van de laagste eruit kwam omdat de schuifje waren heel gammel. daarom zullen ze ook waarschijnlijk "verrot" zijn, zoals jij dat noemt. Tip: Koop geen cdr's van een goedkoop merk. en als je iets belangrijks moet branden op een cd dat lang mee moet gaan, neem dan geen Lifetec of ander goedkope rommel. maar een merk zoals [b:0bb69ea17a]mmore, imation, tdk, sony en platinum.[/b:0bb69ea17a]
Link naar reactie
Ik had zulke reacties al verw8, maar dat is mijn vraag niet! En uit een test van de ComputerTotaal zelf, een tijdje geleden staat dat het allemaal wel meevalt met de Aldi CD's.(Ga hier verder niet op in, is niet het antwoord op mijn vraag) Ik heb het over de vraag hoe dit kan en wat het probleem is... Znappie? Jurrie
Link naar reactie
Het lag waarschijnlijk niet aan de cd's maar nu je hebt geprobeert te branden zijn ze waarschijnlijk wel onbruikbaar . Ik heb het zelfde probleem gehad met fuji cd's die ik al een tijdje in huis had terwijl nieuwe cd's het wel deden De oorzaak weas de afnemende sterkte van de laser in de brander het zal je waarschijnlijk ook niet meer lukken om cdrw's op te nemen de brander heeft het bij mij nog 1jaar gedaan met nieuwe cd's maar het werdt steeds moeilijker en hij gaf steeds vaker een calibratie fout tijdens het beginnen met branden. De brander leest overigens nog steeds goed in een andere pc maar branden lukt inmiddels helemaal niet meer metde brander. Lezen gaat met de zelfde laser als schrijven alleen op een veel lagere sterkte. Als je begint met branden word eerst een stukje proef geschreven daarnaa word geprobbeert te lezen lukt dat niet dan gaat hij weer een stukje schrijven met grotere sterkte enzovoort. Je kunt proberen de lens schoon te maken als je handig bent anders zul je een nieuwe moeten kopen.
Link naar reactie
Hallo, Wel eens problemen gehad met het lezen van CD`s, echter na een beurt met een reinigings CD was het probleem voorbij. De reflectie van de laser vanaf de Cd is bij het ene merk beter als bij de andere, dat kan ook het probleem zijn als je laserlens een beetje aanslag heeft en als deze aanslag dikker wordt in de toekomst kunnen ook de andere merken CD``s aan de beurt komen. Daarnaast, een sterk signaal zal naar mijn gevoel ook van invloed kunnen zijn op de leessnelheid, dus reinigen. Met een CD rom drive die niet in de computer zit reinig ik de lens met een wattenstaafje met IPA( Isopropylalcohol), vochtig ,niet zeiknat en na een paar minuten nog eens heel voorzichtig afpoetsen met een schoon wattenstaafje. En als de drive toch open is de geleiders die ook aanslag (van roken ed) hebben ook reinigen met IPA en smeren (spaarzaam) met de oranje spuitbus met siliconenolie ( verkrijgbaar bij de Lifetec leverancier Aldi), maar niet spuiten maar weer met een wattenstaafje de olie spaarzaam aanbrengen. Siliconenolie verhard en verzeept niet ,gaat dus heel lang mee. Alipapa
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...