Ga naar inhoud

Recordable cd's


Aanbevolen berichten

http://shop.cdfreaks.com/ verkoopt cd's met een witte bovenkant. Zelf heb ik eigenlijk weinig negatieve ervaringen, mijn allesbrander pakt zo'n beetje elke cd zonder enig probleem. Meeste wat ik wegbrand is Imation, relatief goedkoop, bekend (al zegt dat niet alles natuurlijk) en goed te verkrijgen hier in de stad. Taiyo Yuden, Platinum (al zijn die er in verschillende kwaliteiten), TDK, Sony e.d. werkt hier prima. Zelfs een ultra goedkoop spindeltje van de HCC van vorig jaar (80 gulden voor 100) deden het allemaal .... al is het van die dingen afwachten hoe lang ze leesbaar zijn ;) Wel heb ik zo als ik belangrijke data of muziek cd's brand dat ik dat doe op Philips Silver Premium's. Dit zijn imho de beste cd's, worden overal in gelezen (ook elke auto cd speler die ik probeerde) alleen zijn ze wat aan de prijs.
Link naar reactie
[quote:50f109e77d="hjs"]Ik heb net een spindel van 50 datatracks cdr's besteld bij cdfreaks voor 20 euro. En die hebben dus die witte bovenkant. Lekker goedkoop, alleen het nadeel van de verzendkosten, maar ik heb samen met een collega besteld, dus dan is dat ook alweer gehalveerd :D[/quote:50f109e77d] Die datatracks doen het echt goed. Ik en een maat van mij hebben er goeie ervaringen mee. Echt een aanrader. A-kwaliteit voor een (bijna) prikkie :D
Link naar reactie
Ik gebruik al langere tijd TDK en That's Write. Eigenlijk weinig slechte ervaringen en als die er al zijn, dan was dat altijd met Mmore. Wel kort na aanschaf nieuwe brander, Sony, veel onderzetters gemaakt van diverse merken. Maar na gebruik nieuwere versie Nero en nieuwe ASPI driver en nieuwe firmware geen problemen meer gekend. Jan K.
Link naar reactie
[quote:b6556d2c11="Marcel de Reus"]Ik gebruik altijd 24x Imations in van die smartcases. 9 euro voor 10 CD's + 1 neonCD.[/quote:b6556d2c11] Sorry maar Imation is troep in mijn ervaring. Na een tijd gaan die beduidend slechter werken. Als je dan toch weinig wilt uitgeven (en niet op kwaliteit let 8) ) ga je bij Bart Smit een 10-pack That's Write halen voor 6,75 euro of "Octron" bij Lidl voor 6,39.
Link naar reactie
De laatste tijd gebruikte ik Nashua (32x), Arita (24x en32) en nu Platinum (40x) --> deze koop ik als ik op een pc beurs ben en betaal voor een cakje (spindle 25 stuks) voor 9 euro. Geen problemen met een Plextor40x en een Lite-on 24x Er is wel eens eerder over gesproken en dan kom je uit dat Philips in principe gewoon goed is PUNT. Verder is het een kwestie can uitproberen van diverse merken icm brander. Het is zo dat sommige branders soms bepaalde typen niet lusten. Gewoon met vrienden wat merken uitwisselen en zodar je voor jouw gevoel een goede combinatie hebt, koop dan dircet een voorraadje :P
Link naar reactie
Vorig jaar voor de vakantie kocht ik cd´s van Sony. Op zich waren ze allemaal goed gelukt met branden. Maar....na een tijdje begon de buitenste zilveren rand aan de bovenkant te schilferen. De cd´s zijn nog wel leesbaar, maar ik ben er niet zo blij mee omdat dit natuurlijk troep achter kan laten in je cd-speler. Later heb ik nog eens Sony gekocht en deze hebben dat probleem niet. Zal wel toevallig een foute partij zijn geweest.
Link naar reactie
[quote:9e381dff22="Bosje"]Er is wel eens eerder over gesproken en dan kom je uit dat Philips in principe gewoon goed is PUNT.[/quote:9e381dff22] Ik maak er een KOMMA van :) . Phillips produceert zelfs goede cd's, maar importeert ook cd's van veel mindere kwaliteit. Beide types worden uitgerust met hetzelfde label en voor dezelfde prijs onder dezelfde naam verkocht. Je kunt in de winkel [i:9e381dff22]onmogelijk[/i:9e381dff22] zien met welke je te doen hebt. Dat merk je wel als je ze door een testapparaat haalt, dan blijkt een heel groot kwaliteitsverschil. Het is dus een kwestie van geluk hebben of je de goede in handen krijgt.
Link naar reactie
[quote:461e15be71="egslim"][quote:461e15be71="Bosje"]Er is wel eens eerder over gesproken en dan kom je uit dat Philips in principe gewoon goed is PUNT.[/quote:461e15be71] Ik maak er een KOMMA van :) . Phillips produceert zelfs goede cd's, maar importeert ook cd's van veel mindere kwaliteit. Beide types worden uitgerust met hetzelfde label en voor dezelfde prijs onder dezelfde naam verkocht. Je kunt in de winkel [i:461e15be71]onmogelijk[/i:461e15be71] zien met welke je te doen hebt. Dat merk je wel als je ze door een testapparaat haalt, dan blijkt een heel groot kwaliteitsverschil. Het is dus een kwestie van geluk hebben of je de goede in handen krijgt.[/quote:461e15be71] Dat is helaas met erg veel merken zo, deze maand halen ze hun cdr's bij merk X, maar volgende maand is Y opeens veel goedkoper en halen ze daar hun cdr's vandaan. op www.cdfreaks.com stond laatst een goed artikel (heb ik ook hier gelinkt) Eigenlijk ben je het beste uit als je het merk neemt van de fabriek zelf. Hispace van MPO bv. of het merk van Tayo Yuden zelf. En dan nog heb je kwaliteits verschil, ze zullen maar net een versleten mall hebben gebruikt (of hoe zo'd ding heet)
Link naar reactie
Ik heb eigenlijk nog nooit slechte ervaring gehad met wat voor cdr's dan ook. En, ja, ik stel wel eisen aan de kwaliteit :P Ik heb laatst 10 van die Imation neon cdr's gehad, met idd handige dunne doosjes, maar die konden niet op 32x .. Op de PC beurs in A'dam heb ik 10 cd'tjes van BenQ gekocht die het gewoon prima doen op 32x nog geen problemen mee gehad. Ik heb nu ook een doosje Philips CD-R80 Silverspeed 32x cd'tjes en die zijn tot nu toe ook allemaal prima. Ik heb trouwens sinds ik mijn Lite-on 32x12x40x brander heb nog geen enkele frisbee gemaakt :D Verder hebben Trust cd-r's ook een witte bovenkant, maar wel met een hoop gebrabbel erop. Ook weer goede cd'tjes met een papier-plastic hoesje (extreem dun ;)). Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger waren Verbatim cd-r's HET SPUL. Het mooie is dat ze toevallig ook een witte bovenkant hebben met alleen onderin een logo. Ze waren (en zijn?) wel wat duurder dan de gemiddelde cd's.. Maar het is wel echte kwaliteit: er doorheen kijken is er niet bij! ;)
Link naar reactie
[quote:ca105ebc1b="egslim"][quote:ca105ebc1b="Bosje"]Er is wel eens eerder over gesproken en dan kom je uit dat Philips in principe gewoon goed is PUNT.[/quote:ca105ebc1b] Ik maak er een KOMMA van :) . Phillips produceert zelfs goede cd's, maar importeert ook cd's van veel mindere kwaliteit. Beide types worden uitgerust met hetzelfde label en voor dezelfde prijs onder dezelfde naam verkocht. Je kunt in de winkel [i:ca105ebc1b]onmogelijk[/i:ca105ebc1b] zien met welke je te doen hebt. Dat merk je wel als je ze door een testapparaat haalt, dan blijkt een heel groot kwaliteitsverschil. Het is dus een kwestie van geluk hebben of je de goede in handen krijgt.[/quote:ca105ebc1b] Het is een tijd geleden dat ik Philips gebruikte, ik dacht dat je het konzien aan de japanse lettertekens (dan waren ze van mindere kwaliteit)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...