Ga naar inhoud

Systeem blijft hangen.


Aanbevolen berichten

Mijn Pc heeft sinds korte tijd het probleeem dat hij op de meest onverwachte momenten blijft hangen. In eerste instantie dacht ik aan een koelingsprobleem. Maar het bijplaatsen van 2 fans en het verwijderen van de zijplaat van de kast mocht niet baten. Het probleem verergerde eerder. Hierna ben ik diverse componenten, zoals diskdrive, dvd, cd writer, een voor een gaan aansluiten om te zien wat er gebeurde. Bij het aansluiten van de cd writer of dvd bleef de zaak na enige tijd weer hangen. Ook als beide apparaten aangesloten gaat het na enige tijd weer fout. Als beide spelers zijn afgesloten wil het systeem nog wel eens blijven hangen maar minder frequent als in eerder beschreven situatie. Ook na het opnieuw installeren van Windows en andere programma's begint het liedje weer van voren af aan. Meestal als de Pc enige tijd (ca. 1 - 2 uur) aanstaat. Is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft of is er iemand die een mogelijke oplossing weet , dan zou ik dat graag vernemen. Mijn Pc AMD Duron 1,2 gHz 128 Mb Ram 20 Gb harddisk 16x DVD rom 24x Cd writer
Link naar reactie
Wel of geen extra koeling heeft geen invloed. Systeem blijft alleen draaien als zowel DVD als Cd writer zijn uitgeschakeld, d.w.z. alle kabels zijn losgemaakt van het apparaat. In de BIOS hoef ik het ook niet meer te zoeken, want hier heb ik waarschijnlijk ook al alles geprobeerd wat eventueel mogelijk was. In elk geval iedereen bedankt voor zijn moeite en reacties. Verdere reacties en suggesties zijn uiteraard nog welkom, tot ik hopelijk het probleem heb opgelost.
Link naar reactie
[quote:0696b421e4="severijns"]Wel of geen extra koeling heeft geen invloed. Systeem blijft alleen draaien als zowel DVD als Cd writer zijn uitgeschakeld, d.w.z. alle kabels zijn losgemaakt van het apparaat. In de BIOS hoef ik het ook niet meer te zoeken, want hier heb ik waarschijnlijk ook al alles geprobeerd wat eventueel mogelijk was. In elk geval iedereen bedankt voor zijn moeite en reacties. Verdere reacties en suggesties zijn uiteraard nog welkom, tot ik hopelijk het probleem heb opgelost.[/quote:0696b421e4] Je zegt het volgens mij zelf: Hoe heb je DVD en rewriter aangesloten ? Op welke IDE poort ? Als Master, Als Slave Nog iets : welk merk type ? Jumpers goed gezet ? Als de dvd of rewriter een jumper heeft voor DMA heb je die aangezet ? Verder dienen we ook in windows te kijken ? Al een fresh install gedaan ? Welke brand pgms gebruik je ? of welke zij ooit eens geinstalleerd. Dus gaarne uitgebreide info
Link naar reactie
Ik ben er inmiddels achter, dat ook zonder beide spelers de zaak ook vastloopt. Wat wel opvalt is dat het meestal gedurende een installatie proces van een programma gebeurt. Zoals onlangs tijdens een nieuwe installatie van Windows. Halverwege de setup bleef de zaak hangen en zojuist nog tot 4 x achter elkaar tijdens de installatie van Adobe Pagemaker 6.5. Na het opnieuw opstarten van de Pc valt ook op dat ik tijdens de schijfcontrole, voorafgaande aan het opstarten van Windows, steeds de melding krijg dat het bestand DEBUG.TXT verkeerd of niet juist wordt weergegeven. Waarschijnlijk heeft dit niks met het probleem zelf te maken maar is dit een gevolg van het niet juist afsluiten van Windows. En volgens metingen die gedaan zijn en als de weergave in de BIOS klopt dan zijn temperatuur en voltages in orde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...