Ga naar inhoud

Welke ide kabels te gebruiken?


Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag dit, maar dat moet dan maar. Op IDE0 heb ik een 80-aderige kabel zodat mijn hdd op ata100 loopt. De CDRW en CDROM zitten op IDE1 middels een 40-aderige ata33 (??) kabel. Althans, het is een 40-aderige, of dat dan automatisch een ata33 kabel is weet ik niet. Nu vraag ik me af waarom er niet 2 80-aderige kabels inzitten? Werken die CDRW en CDROM niet op een 80-aderige kabel? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen omdat veel mensen zonder problemen HDD en CDRW op dezelfde kabel hebben zitten en dat is dan gewoon een ata100 kabel. Dus waarom zitten niet in alle pc's gewoon 2 80-aderige IDE kabels?
Link naar reactie
Zoveel scheelt het dacht ik niet. Maar goed, de wet van de grote aantallen he. In principe heb je het niet echt nodig, totdat je 2 hdd's erin wilt hebben. Dan zijn 2 80-aderige kabels wel handig. Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat sommige CDROM spelers niet goed op zo'n 80 aderige kabel zouden werken. Of is dat onzin?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...