Ga naar inhoud

Mening gevraagd, Wie van de drie?


Aanbevolen berichten

Ik wil een leuke computer waar ik (huis/tuin en keuken)video bewerking op kan doen. Wil er ook een DVD speler en een CDwriter(liefst dvd natuurlijk) op hebben ,na veel zoeken en twijfelen hier en op andere site heb ik hier drie intressante computers gevonden. :roll: Nu is mijn vraag welke kan ik 't beste nemen? Is 't best?en /of intressanst? Computer A (duitse site word thuis bezorgd+20,- betaling na afleveren wel 10% vooraf betalen) *Behuizing:ATX, 300 Watt, Design Midi Tower * Elitegroup K7s5a Sound+Lan * 60 GB, 5400 U/min *schnellster Athlon-Chipsatz 333 MHz FSB *Sockel A; Chipsatz: Via KT333A *3xDimm DDR-RAM / 1x AGP / 5x PCI / 1x AMR Sound, *2x IDE mit UDMA 100, 2xUSB *256 MB DDR-RAM PC 2100 - ongeveer 12X sneller dan de SD-RAM *GeForce4 MX440 64MB DDR-RAM TV-Out * Een normale DVD-r kan mindenstens 4,7 Gigabyte opnemen. De DVD-R/RW leest ook CD-Rs en CD-RW. Schrijfsnelheid : DVD-R 1X/2X, DVD-RW 1X CD-R max. 8X CD-RW 4X Leessnelheid : DVD max. 6X, CD max. 24X Buffer : 2MB Interface : IDE-ATAPI Übertragunsmodi : Pio : Modus4 ; Multi Word DMA : Modus 2, Ultra DMA : Modus 2, Unterstützt VCD Sowie CD-Text Met hoog preciese Neige-Servomechanismus Stereo-audio-uitgang Inkl. Software CDRwin5 DVD *1,44 MB Floppy Nieuw met 24 maanden Garantie. Computer B (Friesland) Superkrachtige en Supercompleet multimediasysteem met nieuwe MSI moederbord! Splinternieuwe en supercomplete hoge-kwaliteits Computer! *Intel Pentium 4,2.4MHz (boxed Northwood) *533FSB, 512kb! *Luxe MiddleTower ATX-behuizing 300 watt *Luxe ATX tower, blauw/wit metallic of zilver *MSI 845E óf de 845E MAX2BLR, Ultra ARU, P4(478), USB 2.0, RAID, ATA-133, 3xDDR, LAN, Bluetooth *3xDDR, 1xAGP, 6xPCI!! *originele stille Pentium processor cooler *Kingston 256MB DDR PC2100 intern geheugen *Nvidia GeForce-4 MX-440,64 MB DDR grafische kaart met TV-Out! *Maxtor Harddisk 60 GB ATA-133 of een IBM 80GB ATA-100, 7200 rpm *DVD-Speler LITE-ON 16x, 48x CD-rom + Power DVD 4.0 XP software *LITE-ON 40x10x48 (RE)Writer,+ Nero Software *Realtek ALC650 6-channel audio! *Diskdrive 1,44 MB (floppy) *10/100 Mbps Ethernetcard (LAN) *4 X USB op de voor en achterkant van de kast *Multimedia toetsenbord met onscreen-buttons *Safeway Internet ScrollMuis Winkelprijs € 1499,- Bij ons: € 1029,- Met het MSI moederbord 845E MAX2BLR, Ultra ARU kost de PC € 1099,- *17 Inch Lite-On monitor met 3 jaar garantie kost € 169,- extra. *15 Inch TFT Lite-On scherm kost € 445,-! Incl. gebruiksaanwijzing en bijbehorende drivers van de hardware. Een splinternieuwe hoge kwaliteits PC samengesteld met A-klasse componenten met 1 jaar volledige garantie Computer C : (tweedehands) intel pentium 4 processor 1,7 ghz. met verder: 60 gb hdd 128 intern werkgeheugen 64 mb, tv-out agp videocard soundblaster live 5.1 met vijf speakers DVD rom Plex. CD/RW 12/8/32 17" Dell kl. monitor Windows '98 en Office 2000 pro. zijn geinstalleerd Met vriendelijke groet, Patrick
Link naar reactie
Tja, ik heb bij alle systemen zo mijn twijfels. De tweede zou best wel bruikbaar zijn vanwege de 7200 rpm HD. Van de laatste is de informatie te beperkt. Voor die videokaart zou ik wat anders kiezen. Wat voor soort videobewerking wil je gaan doen? Digitaal, analoog of beide? Verder dacht ik dat de K7S5A geen 333Mhz (of FSB 166MHz heeft). De Lidl en de Makro hadden onlangs een leuk Multimedia PC'tje met praktische connectoren aan de voorzijde en zo. Ook met software erbij. Dat is wat ik mis op de gangbare PC's die je nagenoeg overal kan kopen. Als je een compromis gaat maken, maakt die dan bewust. Wees ook consequent met je eisen: - Als de Dvd brander een must is, dan is alleen de eerste PC een optie. - Wil je videobewerken, dan kan dat analoog en digitaal. Wat wil je? - Kies voor een snelle HD - Kies voor tenminste 512 MB geheugen
Link naar reactie
[quote:910286f50a="Hans.Vosman"]Tja, ik heb bij alle systemen zo mijn twijfels. De tweede zou best wel bruikbaar zijn vanwege de 7200 rpm HD. Van de laatste is de informatie te beperkt. Voor die videokaart zou ik wat anders kiezen. Wat voor soort videobewerking wil je gaan doen? Digitaal, analoog of beide? Verder dacht ik dat de K7S5A geen 333Mhz (of FSB 166MHz heeft). De Lidl en de Makro hadden onlangs een leuk Multimedia PC'tje met praktische connectoren aan de voorzijde en zo. Ook met software erbij. Dat is wat ik mis op de gangbare PC's die je nagenoeg overal kan kopen. Als je een compromis gaat maken, maakt die dan bewust. Wees ook consequent met je eisen: - Als de Dvd brander een must is, dan is alleen de eerste PC een optie. - Wil je videobewerken, dan kan dat analoog en digitaal. Wat wil je? - Kies voor een snelle HD - Kies voor tenminste 512 MB geheugen[/quote:910286f50a] Videobewerken wil ik digitaal met een Dvkaart en studio7 van pinnacle Intern geheugen heb ik zelf nog een kaart van 128 dus die zou ik er bij kunnen zetten Dus de HD moet 7200 rpm zijn?!
Link naar reactie
Eens met Wisja! Kies de harde schijf zo snel mogelijk. Mijn schooonzus heeft een Aldi PC, prima geschikt voor Digitale video, maar met een vrij trage 80GB 5400 rpm schijf. Voor je eigen plezier en voor het echte werk is een snelle schijf een stuk prettiger. Kies je toch voor een langzame schijf, kies dan wel voor veel geheugen! Helaas moet je soms gaan voor een compromis, maarre, zolang je kan kiezen ... kies dan goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...