Ga naar inhoud

Probleem met laptop.


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop van een vriend. Nl een DELL latitude XPi CD P150ST. Ik krijg een 0 controller hard disk failure. De harddisk wordt niet gezien in de bios. Nu ben ik op zoek naar een andere hard disk. De vraag is natuurlijk of het moederbord niet kapot is. De controller van de hd althans. Ik kan starten van een diskette dus dat is geen probleem. Maar het is te gek een tweedehandsschijf te kopen als later blijkt dat het moederbord kapot is. Heeft er iemand zo'n harddisk liggen. Model>>DCRA 22160 E182115 s 2160MB en 4200cyl, 16 heads, 63sec/t Wat kan ik doen?
Link naar reactie
In een dell (of andere ) kan volgens mij bijna iedere gewenste hardeschijf Je zult alleen je eigen effies los moeten schroeven en uit zijn behuizing halen . Ieder merk werk met zijn eigen hd converter .(waardoor het lijkt of je helemaal geen ander merk er in kunt stoppen . (woon je toevallig in de buurt vangouda mail dan effies ) heb vast nogwel wat liggen in de grote hardware berg in de hoek van mijn kamer ) Mail effies naar SB095602@wolmail.nl (ondervermelding van je email en Dat het een reply is op dit bericht uit het CT forum Vr Gr
Link naar reactie
[quote:fdd576a64b="egslim"]Ga naar een goede computerzaak en zeg dat als ze een harde schijf in de laptop goed kunnen laten werken ze hem verkocht hebben. Op een dergelijke uitdaging gaan ze wel in en als het niet lukt kost het jou geen geld.[/quote:fdd576a64b] Ik ben dus naar een computerwinkel geweest. Hier zeggen ze dat dit een onbegonnen zaak is aangezien de bios de schijf niet zal herkennen. Althans niet de grootte die van toepassing is. En de laatste biosupdate van men laptop zou dateren van 1999.
Link naar reactie
[quote:646c39e90d="Rumaro"]Nee akkoord en spelletjes kun je ook wel vergeten, maar voor administratief werk misschien weer wel. Beter iets dan niets, toch ?. Kun je niet een aparte controller er in zetten, zoals bij een gewone pc ?[/quote:646c39e90d] Ik veronderstel van niet. iK was namelijk van plan deze laptop te kopen voor 100euro indien ik hem aan de praat kreeg. + een 100tal euro voor de kosten van een harde schijf. Het was de bedoeling om redhat erop te zetten en een beetje te testen enzo. Maar aangezien ik hem dan niet mee kan nemen lijkt het me onwaarschijnlijk om er verder nog kosten aan te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...