Ga naar inhoud

Mijn cdromsspelers zijn niet meer te zien in "deze comp


Aanbevolen berichten

@Edso Geen CD/CD-R/CD-RW in Win XP fix: Dit is een bekend probleem, kan gebeuren door het verwijderen of installeren van brander software. Deze oplossing werkte voor mij en diverse anderen, gebruik het op je eigen risico. maak voor je begint voor alle zekerheid een backup van je register bestand je weet maar nooit. Gebruik "regedit.exe" om alle keys die Windows je toestaat te verwijderen uit het register van onderstaande sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Herstart de computer. Je CD-Roms moeten als alles goed gegaan is weer zichtbaar zijn in Windows. Dit is een serieuze fout in Windows XP die waarschijnlijk in SP1 zal zijn opgelost. Vervelend want als het je gebeurt kun je de CD-Roms, CD-R/W's niet meer benaderen want er zit geen DOS meer in XP (die wordt geëmuleerd) om eventueel de drivers te kunnen herstellen. Succes.
Link naar reactie
Als je DMA aan gezet hebt kan dit ook het probleem zijn. Als je met de software van het mobo dma aan hebt kunnen zetten doe je er verstandig aan deze software weer te runnen en hiermee de dma uit te schakelen of te de-installeren. Probeer anders nieuwe software voor je mobo te downloaden, kan ook een oplossing zijn.
Link naar reactie
Nou ja, vanmorgen deed ik mijn pc aan en stonden ze beide weer waar ze horen. Het verdwijnen ontstond nadat ik mandrake instaleerde. By the way, Ik heb deze instalatie afgebroken omdat het programma mijn indeling van mijn harde schijf wilde veranderen. Maar goed dit is een ander verhaal. Het is dus spontaan opgelost, toch bedankt voor de tips. Misschien voor een andere keer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...