Ga naar inhoud

"Brandend" vraagje


Aanbevolen berichten

Ik maak wel eens een zeer enkele keer mee dat een kopie van een audio CD wat problemen geeft bij het afspelen. Meestal is het dan zo dat de bron CD al niet echt meer "maagdelijk" was, zodat het vermoedelijk toch gaat om inleesfouten van deze bron CD(?). Bij een bepaalde track van de kopie zijn dan enkele seconden wat knettergeluiden te horen bij afspelen op een "normale" (huiskamer) CD speler. Het vreemde is echter, dat bij afspelen op de CD Rom speler van de PC, aan deze gedeeltelijk verminkte track niets bijzonders is te horen...... Iemand enig idee hoe dit kan: is een "normale" CD speler gevoeliger voor dit soort zaken??? Ben benieuwd naar evt. oorzaken; bij voorbaat dank voor reacties. Groet, Ton
Link naar reactie
Als dit probleem zich voordoet (wat heel zelden is), betreft het inderdaad een "on the fly" gebrand exemplaar (voor zover ik me herinner) - brandsnelheid 2x (ik hou niet van risico's en heb op dat moment geen PC nodig). Bufferniveau ligt vrijwel continu op 100%, valt een enkele keer terug naar ca. 90%. Autoprotect van de Virusscanner afgesloten, evenals Taakplanner, screensaver en allerlei andere onzin die actief zou kunnen worden..... Het vreemde vind ik echter dat deze kopie perfect lijkt als-ie via de CD Rom speler afgespeeld wordt; via de CD speler in de huiskamer (perfect apparaat overigens), is dus een doodenkele keer wel eens een paar seconden "geknetter" te horen bij 1 track van de (b.v.) 27 tracks. De rest is pico bello(!) Ook omgekeerd heb ik wel eens meegemaakt: iemand had voor mij een CD'tje gefikt. Deze werd door mijn CD Rom speler soms bij beluisteren niet herkend als Audio CD, maar gaf op een "normale" CD speler in de huiskamer nooit problemen.
Link naar reactie
1. je brandt op 2 speed, dus dat ie burn proof hikjes krijgt lijkt me niet waarschijnlijk. Ook zal je cdrom speler wel een dDAE hebben die boven de 2 speed ligt. Maar aangezien het alleen bij on-the-fly gebeurt denk ik toch dat je cdrom speler niet zo goed is in DAE. Totdat je een andere cd-rom speler hebt die wel een goede DAE heeft, zal je de boel eerst naar de HD moeten rippen en dan branden. ps. ik neem aan dat je de temp files wel weggooit en dat je ook regelmatig een defrag doet.
Link naar reactie
Nader onderzoek leverde op dat ook in de CD Rom speler (PC dus) een bepaald deel van track X problemen gaf bij beluisteren. Daar een 2e gefikt exemplaar [u:cbca1ca5cf]exact hetzelfde[/u:cbca1ca5cf] vertoonde hou ik het voorlopig toch maar op inleesproblemen van de bron CD, temeer omdat ik hier verder vrijwel nooit problemen mee heb...! De bron CD (het origineel) geeft bij beluisteren geen problemen, maar blijkbaar (dit was de 2e keer dat ik het "meemaakte") kan (dus?) een originele CD zo "brak" zijn dat-ie onjuiste data inleest en wegschrijft bij 't brandproces......(???) Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...