Ga naar inhoud

Nieuwe computer met " oude" harde schijf.


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe computer aangeschaft. Maar ik heb mijn " oude" harde schijf laten overbrengen naar de nieuwe computer. Nu heb ik een probleem. Bij het opstarten blijft mijn computer soms hangen. En maakt twee piepjes. Dit ligt waarschijnlijk dat hij goed contact maakt. Dus heb ik de boel er opnieuw in geklikt. Doet het weer. En dan wil ik weer opstarten en dat doet hij weer niks.......blijft dus weer hangen. Wat is hier het probleem?
Link naar reactie
[quote:88da3cd21d="Marwinius"]blijft hangen bij het checken van de IDE drivers. En dan stopt ie ermee. Dan geeft hij 2 vervelende piepjes.[/quote:88da3cd21d] Aan de vragen die gesteld worden etc.. Geef een complete scenario, ook welk OS. Exact wat je preceis heb gedaan. En die piepjes, wat zegt de handeiding van Aopen erover. Ik denk dat er daarna wat gerichte tips zullen volgen
Link naar reactie
als ik het goed begrijp hangt ie al tijdens het detecteren van de IDe schijven. Ik ga er vanuit dat de master / slave instellingen op de hd goed staan. Het kan zijn dat je ESCD block in de war is. Kijk in het boekje vd de mobo en doe een BIOS discharge. Daarna je systeem opstarten, direct in het BIOS gaan, en die afstellen op je pc . Hoop dat dit de oplossing is. 8)
Link naar reactie
[quote:21c129eb65="Ochem@n"]enne master-slave verhaal staat goed?[/quote:21c129eb65] Kijk dit vind ik een interessante vraag! En daarbij, zit de schijf op primary of secondary IDE? Welk merk en type HD betreft het? Welke jumper instelling gebruik je voor die HD? Wordt de schijf in de Bios correct herkend? Er volgt na een tijdje geen een of andere foutmelding?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...