Ga naar inhoud

Zelf brander inbouwen


Aanbevolen berichten

Ik zit er over te denken zelf een nieuwe brander bij alternate te kopen en deze dan zelf in te bouwen. Ik heb op dit moment al een brander en heb deze nooit hoeven installeren (ook niet na computer geformatteerd te hebebn). Kan ik deze er dan gewoon uit halen en de nieuwe op dezelfde plaats terugzetten zodat hij metteen werkt of ligt het iets ingewikkelder (Ik heb een p3:450, 256 mb RAM, GF2 Mx400, intel 440 chipset --> met dus eena ward 4,5 bios, geeft dit probelem?)
Link naar reactie
ik gok dat je windows 98SE draait, dan zou die het in principe moeten doen als je het volgende in acht neemt: De-installeer je huidige brander (via configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, op je brander klikken en dan op verwijderen drukken). -Haal ALLE kabels uit je computer (iig de voeding 8) -zorg dat je een situatie creeert waarbij er geen statische ontladingen optreden (zet je computer op een tafel zonder tafelkleed, doe schoenen aan, houd even de radiator vast voordat je de computer aanraakt etc.) -schroef 'm open -onthoud hoe de huidige kabels in je brander zit (waar zit de rode draad van de voeding en de flatkabel?) -verwijder voorzichtig je huidige brander en stop de nieuwe brander op dezelfde plek -sluit je voeding, monitorkabel en muis+keyboard weer aan -doe je computer aan -windows detecteert als het goed is de nieuwe hardware -stop als windows er naar vraagt de eventuele driver cd (diskette?) in je cd-romspeler -als het goed is heeft windows nu je nieuwe brander geinstalleerd. -controleer of je brandprogramma je brander herkent -zo niet, installeer 'm dan op nieuw -nog niet? download de nieuwste update van je brandprogramma nog problemen...plaats nog een bericht hier 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...