Ga naar inhoud

HP DJ 697C probleem (evt. met foto!)


Aanbevolen berichten

Even een vraag. Als je een HP 697C hebt die goed werkt (die van mij dus niet), zou je voor mij het volgende willen doen? Ik kan ook een foto sturen om aan te geven waar het probleem zit, maar daarbij zal ik het ook omschrijven: Haal de stroom even van de printer. Doe de klep open. Je ziet de drie rollen en daaromheen een zwarte plaat over de hele breedte van het papier. Aan de linkerzijde zit een WIT frutseltje (ong. 5 cm breed, 0.75 cm diep, 3 mm dik) met een richel aan de bovenzijde, en een 'haakje'. Mijn vraag is nu: zit dit witte ding los (kan je ermee vrij van links naar rechts bewegen?), zit er een veerdruk achter (het springt terug naar een bepaalde stand), of is het gefixeerd (beweegt niet)? Mijn probleem is namelijk dat als de inktcartridges over deze lip heen beweegt, de lip meegetrokken wordt en de hele boel vastslaat tegen de zijkant van het tandwiel... Vast niet de bedoeling. Voor eventuele HP-affecionado's: kan ik dat lippie gewoon slopen? ik vermoed dat het dient om de kop van de printer schoon te maken o.i.d....
Link naar reactie
Uh,hu, even kijken hoor, ik vraag of iemand een aan dat lipje wil jutterren (heen en weer halen), en het advies is 'bel de helpdesk maar'? Even kijken....die gasten rekenen een hoop geld voor hulp die ze me waarschijnlijk niet in 2 minuten kunnen geven (tenzij de helpdesk toevallig dat ding zelf hebben staan!). Komt daar ook bij dat als ik de helpdesk vraag of ik dat ding eruit kan slopen er vast niet over garantie wordt gesproken :wink: neuh, als je zo'n ding hebt staan, voel dan even aan dat lipje. Toch bedankt voor de tip. Thor2002
Link naar reactie
Als ik het goed herrinner zit dat ding los. Je kunt er vrij mee van links en rechts bewegen. Wat het waarschijnlijk is, is dat de printer van binnen schoongemaakt dient te worden. 1) zet de printer aan met de klep open zodat de cartridges in het midden komen. 2) als ze in het midden staan, trek de stroomkabel los en verwijder de cartridges. Je kunt nu de patroonhouder vrij naar links en rechts bewegen. 3) maak de positioneringslint schoon (dat is zo'n dunne "doorzichtige" kabel van +/- 0,5 cm breed). deze dien je schoon te maken met een pluisvrije doek die iets vochtig is (niet druipend nat dus). maak deze schoon van RECHTS naar LINKS (anders heb je kans dat je het lostrekt). Doe dit een paar keer totdat er geen vuil meer op het doekje komt. wanneer deze lint smerig is zal de patroonhouder moeite hebben met controleren waar ie is en bijvoorbeeld dus helemaal links vastslaan. 4) maak de transportrol schoon (die zilveren buis waar de patroonhouder overheen gaat). Als je met je vinger hieroverheen gaat zal deze vrij zwart worden gok ik. Als het kan moet je zo'n soort contactspray gebruiken (ik kreeg van de Epson Helpdesk 4 dagen geleden te horen dat naaimachine-olie erg goed is, aangezien dit (oude)inkt oplost). Spray/druppel een beetje op de transportroller en maak deze ook goed schoon met een pluisvrije droge (hand)doek. Haal de patroonhouder een aantal keren naar links en naar rechts (nu zal de roller wel weer smerig worden) en maak het weer schoon. Doe dit een aantal keren totdat er geen troep meer vanaf komt. 5) plaats de cartridges weer in de houder en steek de stekker weer in het stopcontact en printen maar. Ik heb zelf wel eens een printer op deze manier schoongemaakt (met name de 600 series). De klachten waren allemaal hetzelfde: veel lawaai en cartridges die naar links slaan. Goed schoonmaken was nog altijd de oplossing. Het probleem komt echter weer terug. Na 4 weken of na 10 maanden, moeilijk te zeggen. PS: Sloop maar niets in de printer, het zit er niet voor de joeks in en indien je m'n tips probeert, rustig aan en niets kapot maken. Naja, ik hoop dat je hier wat aanhebt en suc6 met je printer. Succes ermee. Greetz, MicroHerz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...