Ga naar inhoud

USB / Software


Aanbevolen berichten

Op computergebied ligt mij kennis (schat ik) ergens boven gemiddeld (ca. 15 jaar "ervaring"), echter ik heb absoluut geen USB ervaring (nooit gebruikt). Ik heb nu een dig. camera (Canon); uit de handleiding wordt mij niet 100% "helder" of de camera aangesloten moet zijn VOOR de install. van de software (lijkt mij logisch), ofdat de camera pas aangesloten KAN worden NA install. van de software. Bovendien zou er een "WIA" driver bij de software zitten; heeft Win (ME) deze dan niet zelf "aan boord"??? Gaarne heldere antwoorden, waarvoor bij voorbaat dank! Groet, Ton
Link naar reactie
Voor de Canon IXUS 330. In ieder geval voor windows ME of XP eerst de driver installeren. Dat gebeurt via de meegeleverde CD "Canon Digital Camera Solution disk". en eventueel de overige software. Daarna de Camera aansluiten via de meegeleverde USB kabel en als het goed is verloopt de installatie daarna automatisch via herkenning nieuwe hardware. Succes Pierre
Link naar reactie
de meeste USB apparaten dien je te installeren zolas Gerben heeft aangegegeven : Eerst software, en tijdens het insatlleren hiervan zegt ie keurig wanneer je het apparaat moet aansluiten. Een enkel product wijkt hiervan af, dus ten alle tijde RTFM. Wijk je vd procedures af, dan wordt er een topic geopend en uiteindelijk blijkt het probleem opgelost te worden door gewoon de regels van de fabrikant te volgen
Link naar reactie
Allemaal dank voor de reacties, er blijft echter nog wat "open": 1) In de handleiding van de camera is sprake van "USB drivers". Hoe moet ik dit opvatten: drivers voor gebruik van de USB aansluiting speciaal voor [u:3cd006fff0]dit[/u:3cd006fff0] apparaat (de camera)?? Ik heb altijd gedacht dat Windows zelf de mogelijkheid tot "USB communicatie" tijdens de installatie al gereed maakte......(?) 2) Heeft iemand een idee hoe lang het bij benadering duurt om een volle CompactFlash card van 128Mb van een camera via USB naar de PC over te zetten??? PC: OS: Win ME, 128Mb, Pent III 733 MHz. Groet, Ton
Link naar reactie
1) Mooi! Dan neem ik aan dat dit dus tijdens de install. van Win al gebeurd is. Maar waarom noemt worden USB drivers dan opnieuw ter sprake gebracht in de software handleiding van een dig. camera??? Of betreft het hier specifieke drivers om de camera via USB met de PC te kunnen laten communiceren?? 2) Wie heeft nog een antwoord op mijn vraag m.b.t. de communicatie snelheid van een USB poort in relatie met een dig. camera....? Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...