Ga naar inhoud

computer samenstellen die geschikt is voor videobewerking


Aanbevolen berichten

Hoihoi, Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb een vraag over Computers samenstellen. Ik wil een computer om mijn digitale camera beelden te bewerken. Ik heb een : * Pinnacle DV kaart * Geforce 2 MX GPU videokaart met TV out * 20 GB geheugebn * 128 interngeheugen Dit alles heb ik bij mijn vader in de computer gezet maar dat kan eruit gehaald worden. Wat heb ik nog meer nodig om een computer samen te stellen die goed op de pinnacle draait En dan bedoel ik echt alles ! ^t hoeft niet gelijk ~t beste van ~t beste te wezen want ~t moet ook nog betaalbaar zijn Alvast bedankt !
Link naar reactie
[quote:a96af4556d="igg"]meer hardeschijfruimte en vooral meer geheugen (512 is wel lekker en echt geen overkill) de vidkaart die je gebruikt maakt weinig uit. Zelf doe ik aan video-editing op m'n dual 1600+ met een pinnacle dv-kaart, dit bevalt me erg goed. Wat voor moederbord en processor gebruik je?[/quote:a96af4556d] Zeg 't maar? Wat is een goed moederboard ervoor? en wat heb ik nog meer nodig in een computer? Geluidskaart,moederboard,intern geheugen,videokaart,pentium Wat nog meer? en wat voor merken ? of is dat niet belangrijk(misschien i.v.m. de pinnacle?) En wat is een dual +1600? Ik wil er waarschijnlijk 1 samenstellen. of een leuk tweedehandsje
Link naar reactie
Inderdaad meer HDD ruimte en eentje die 7200 toeren maakt. Nog mooier is 2 HDD's, een speciaal voor video-editing. Snelle processor en voldoende werkgeheugen. En een bruikbaar besturingssysteem, waarmee het mogelijk is bestanden te maken van groter dan 2 Gb. Win XP ondersteunt dit o.a. En voor problemen eromheen is dit misschien een leerzame en bruikbare site: http://www.dv-in.nl/index.html Succes, Jan K.
Link naar reactie
Voor thuisgebruik bevallen de pinnacle kaartjes me erg goed. Als je nu een systeem moet gaan aanschaffen voor videobewerken zou ik een snelle intel P4 of AMD Athlon XP nemen, minimaal een 2Ghz/2200+, 1 harddisk voor besturingssysteem en programma's en 1 harddisk voor je videodata. Verder minimaal 512MB DDR of Rimm geheugen, gebruik ook even de search van het forum, dan kun je al een hoop info vinden. btw een dual 1600+ is een computer met 2 processoren, dit is een stukje eigenbouw, hoewel heerlijk voor videobewerken kan ik je het alleen aanbevelen wanneer je: A - er een aardig bedrag voor over hebt. B - je gek bent van sleutelen aan computers C - je de nodige kennis hebt om er zelf 1 te bouwen D - je beschikt over een voorraadje onderdelen omdat niet altijd alles compatibel wil zijn
Link naar reactie
[quote:046f3dd207="igg"]Voor thuisgebruik bevallen de pinnacle kaartjes me erg goed. Als je nu een systeem moet gaan aanschaffen voor videobewerken zou ik een snelle intel P4 of AMD Athlon XP nemen, minimaal een 2Ghz/2200+, 1 harddisk voor besturingssysteem en programma's en 1 harddisk voor je videodata. Verder minimaal 512MB DDR of Rimm geheugen, gebruik ook even de search van het forum, dan kun je al een hoop info vinden. btw een dual 1600+ is een computer met 2 processoren, dit is een stukje eigenbouw, hoewel heerlijk voor videobewerken kan ik je het alleen aanbevelen wanneer je: A - er een aardig bedrag voor over hebt. B - je gek bent van sleutelen aan computers C - je de nodige kennis hebt om er zelf 1 te bouwen D - je beschikt over een voorraadje onderdelen omdat niet altijd alles compatibel wil zijn[/quote:046f3dd207] Bedankt voor jullie reactie, Dus ik heb een digitale camera gekocht, studio7 en de pinnacle dvkaart gekocht... Kortom een hoop ellende op m'n hals gehaald? Ik wil gewoon voor mezelf een goeie computer kopen en wil daar op gaan video bewerken maar dat kan dus nog een hoop ellende bij komen? Maar wat bedoel je met een voorraadje onderdelen? HArdware/Software of drivers? Daarom wilde ik weten wat wel en niet compatibel is , maar zoals ik hier hoor is dat dus moeilijk te voorspellen? In ieder geval waanzinnig bedankt !!
Link naar reactie
Valt mee, maar je vroeg even naar m'n dualbak en hoewel die retesnel is voor videobewerken, leek het me verstandig om de nadelen van een dual even te geven. Wanneer je een wat meer conventionele setup in elkaar zet heb je veel minder kans op die problemen. De reden dat ik wel voor een dual ipv een single machine heb gekozen was omdat ik gek ben op sleutelen en voor mezelf een beest van een machine neer wilde zetten waarmee ik o.a. lekker kon videobewerken. Ik behoor dan ook tot de groep idioten die een nieuwe kast van fl300,= koopt om er vervolgens de boormachine en slijptol in te zetten voor verbetering van koeling en een 2e voeding. Nogmaals kijk even rond op het forum en post anders even wat je budget is, ik ben best bereid (en ws andere mensen hier ook wel) om een lijstje te maken met onderdelen die goed samenwerken en het meest tegemoet komen aan jouw wensen. Een pc gericht op het bewerken van video behoeft andere specificaties dan bv een pc voor alleen maar games. alvast succes
Link naar reactie
Ik snap niet waarom een dual CPU systeem problemen zou geven. Sterker nog, die dingen zijn bedoeld voor servers/workstations, waar zware eisen worden gesteld op het gebied van stabiliteit. Zelf heb ik minder ervaring met dual dan igg, maar ik heb hier ooit een dual AthlonMP op een MSI K7D Master gehad en dat ding gaf absoluut geen problemen. Als je het geld ervoor over hebt, neem een dual AthlonMP met bijbehorend moederbord en een 64 bits PCI kaart met hardwarematige RAID ondersteuning. Dan de benodigde hoeveelheid harde schijven. IDE kan, SCSI zou leuker zijn. Een dergelijk systeem, met voldoende geheugen, is ideaal voor videobewerken. Stel het zelf samen, maar laat het in elkaar zetten door de winkel. Dan doen zij ook nog even een snelle test en heb jij dus de verzekering dat het ding geen problemen geeft.
Link naar reactie
Ik ben het volledig met je eens egslim dat die dualtjes juist ook erg stabiel kunnen zijn, maar je bent dan veel meer aangewezen op top-componenten die ieder risico uitschakelen. Het grote nadeel daarvan vind ik dat het dan voor de gemiddelde amateur het financieel niet op te brengen is. Toen ik vorig jaar december voor een paar duizend gulden m'n bakkie samenstelde, waren kantenklare systemen met vergelijkbare prestaties te koop vanaf 10.000 dollar.....
Link naar reactie
Datzelfde geldt voor single CPU systemen. Als je daarvoor rommel aanschaft loop je ook risico op problemen. Ik zie niet waarom een dual systeem betere kwaliteit onderdelen nodig zou hebben voor dezelfde stabiliteit/compatibiliteit. Het extra geld voor een dual systeem gaat zitten in de zwaardere voeding, extra CPU en een duurder moederbord. Dan praat je over een premium prijs van ongeveer €450 ten opzichte van een vergelijkbaar single systeem. Dat is een respectabel bedrag, maar op de prijs van een high-end systeem niet eens heel veel.
Link naar reactie
om even een gek voorbeeld te geven, m'n g-force 2mx in combinatie met m'n raidcontroller wilde pas werken op het moment dat ik er een s3-virge bij zette. Zo waren er ook conflicten tussen m'n netwerkkaart en de combinatie PCTV en Pinnacle DV kaarten, iets wat ik op m'n single cpu-systemen niet had, die waren wat "vergevingsgezinder". Kijk voor de grap eens op [url] www.2cpu.com[/url] daar kun je zien wat voor gekke probs er soms zijn...
Link naar reactie
Uh sorry mensen, ik heb helemaal niet zoveel verstand van de binnenkant van de pc over dual en single Ik ben nog lerende (en doe m'n best ) :lol: , dus eerlijk gezegd snap ik er weinig van,ik kan nu bijvoorbeeld deze computer nieuw kopen Pinnacle studio 7 en DV kaart heb ik al (Dit is een aanbieding van een winkel die ik op internet zag.): Splinternieuwe en supercomplete hoge-kwaliteits Computer! *Intel Pentium 4, 2 Ghz (boxed Northwood) *Luxe MiddleTower ATX-behuizing 300 watt *Luxe ATX tower, blauw/wit metallic of zilver *ECS Pentium 4 VXASD2L,VIAP4X moederbord *2xDDR, 1xAGP, 4xPCI!! *256MB DDR PC2100 intern geheugen *Nvidia GeForce-4 MX-440,64 MB DDR grafische kaart met TV-Out! *IBM Harddisk 60 GB, 7200 rpm *DVD-Speler LITE-ON 16x, 48x CD-rom + Power DVD 4.0 XP software *LITE-ON 40x10x48 (RE)Writer,+ Nero Software *stereo soundkaart *Diskdrive 1,44 MB (floppy) *10/100 Mbps Ethernetcard (LAN), ÓF *56K6 Internetmodem (PCI) *4 X USB op de voor en achterkant van de kast *Multimedia toetsenbord met onscreen-buttons *Safeway Internet ScrollMuis Winkelprijs € 1350,- Bij ons: € 929,- *17 Inch Lite-On monitor met 3 jaar garantie kost € 169,- extra. *15 Inch TFT Lite-On scherm kost € 445,-! Incl. gebruiksaanwijzing en bijbehorende drivers van de hardware. Een splinternieuwe supersnelle hoge kwaliteits PC met 1 jaar volledige garantie. Is dit aantrekkelijk voor een huis/tuin en keuken videobewerker? of deze 2e hands? Pentium 4 1.8ghz atx miditower, (1,5 mnd oud) elitegroup moederbord 4x usb+sound on board (1,5 mnd oud) 256mb ddr geheugen, (1,5 mnd oud) nvidia gforce 64mb videokaart +tv out, (4mnd oud) Pinnacle studio dv+ pakket incl.firewirekaart(incl.analoge en digitale aansluiting) software studio 7 geschikt voor het bewerken van analoge en digitale beelden van videocamera's philips cdrw800 brander 2xplextor cdrom 40x + scsi, western digital 80 gb 7200 hardeschijf, ( 1,5mnd oud) Floppy disk windows xp pro, office 2000, epson stylus 600 kleuren printer, iiyama vision master pro 410 17 inch beeldscherm met plat beeldbuis, draadloos toetsenbord, luidsprekers. vraag prijs 1100 euro Met vriendelijke groet, Patrick
Link naar reactie
*Intel Pentium 4, 2 Ghz (boxed Northwood) - Kan, ik zou een AMD nemen *Luxe MiddleTower ATX-behuizing 300 watt - Een miditower kan je niet zo goed uitbreiden, bovendien niet een erg sterke voeding *Luxe ATX tower, blauw/wit metallic of zilver - Yek! Ik hou het op grijs ;) *ECS Pentium 4 VXASD2L,VIAP4X moederbord - Geen ervaringen mee *2xDDR, 1xAGP, 4xPCI!! - Waar is het ISA slot?? (ik weet het, ik loop achter) *256MB DDR PC2100 intern geheugen - Meer! Meer! Meer! *Nvidia GeForce-4 MX-440,64 MB DDR grafische kaart met TV-Out! - Netjes *IBM Harddisk 60 GB, 7200 rpm - Ook netjes, zou nog een 2e nemen van ongever 120 GB voor je films *DVD-Speler LITE-ON 16x, 48x CD-rom + Power DVD 4.0 XP software - Ziet er wel goed uit *LITE-ON 40x10x48 (RE)Writer,+ Nero Software - Ook netjes *stereo soundkaart - Surround heb je niet nodig voor films, wel ok dus *Diskdrive 1,44 MB (floppy) - Heb je nodig *10/100 Mbps Ethernetcard (LAN), ÓF - okee, kabel/adsl: Netwerkkaart, analoog: modem, ISDN of geen internet: geen van beide *56K6 Internetmodem (PCI) *4 X USB op de voor en achterkant van de kast - Kan je ook USB2 of FireWire krijgen? *Multimedia toetsenbord met onscreen-buttons - Onzin, zou een gewoon toetsenbord nemen (goedkoper) *Safeway Internet ScrollMuis - Wel handig Winkelprijs € 1350,- Bij ons: € 929,- - Lijkt me een prima prijs, zelfs aan de lage kant 'Test'resultaat: 8.5/10 Pentium 4 1.8ghz - zie boven atx miditower, (1,5 mnd oud) - zie boven elitegroup moederbord 4x usb+sound on board (1,5 mnd oud) - nee, asjeblieft geen sound on board! 256mb ddr geheugen, (1,5 mnd oud) - Meer1 Meer! nvidia gforce 64mb videokaart +tv out, (4mnd oud) - Maakt niet echt uit Pinnacle studio dv+ pakket - Had je toch al? incl.firewirekaart(incl.analoge en digitale aansluiting) - Ja! Ja! Ja! software studio 7 - ? Wasdat? philips cdrw800 brander - Geen id hoe snel, maar kan wel 2xplextor cdrom 40x + scsi, - SCSI? Ja!!! western digital 80 gb 7200 hardeschijf, ( 1,5mnd oud) - Blijkbaar IDE, zou wel nog een 2e kopen Floppy disk - Lijkt me wel handig windows xp pro, - Handig office 2000, - Handig epson stylus 600 kleuren printer, - Yek, geef mij maar een dot matrix :D iiyama vision master pro 410 17 inch beeldscherm met plat beeldbuis, - Ik krijg daar koppijn van :@ draadloos toetsenbord, - wel handig, ook een draadloze muis? luidsprekers. - Wel zo handig :D vraag prijs 1100 euro DUUR!!! (beetje heel veel TE duur zelfs, zou denken zo'n €750 'Test'resultaat 7.5/10
Link naar reactie
Thanx webspider , :wink: Ik ga gelijk vragen of 't aangepast kan worden ! Dus jij denk de eerste,dat dat 't beste is?daar moet dan nog wel een monitor bij maar goed. Die andere zal niet zover zakken denk ik ?! maar kan altijd proberen,natuurlijk. :lol: Maar wat is een ISA slot? en is dat hard nodig? en wat is 't verschil met 4x USB of USB2 of firewire? qua doeleind bedoel ik? Ik kan hier uit kiezen:MSI 845E óf de 845E MAX2BLR, Ultra ARU, P4(478), USB 2.0, RAID, ATA-133, 3xDDR, LAN, Bluetooth met de eerste twee komt er E70,- bij ik denk dat ik trouwens voor de eerste ga ,die is nieuw (en is maar 3 uur rijden i.p.v. 3,5 :lol: ) en heb dan nog evt. garantie ! P.S: Studio 7 (heb ik ook) dat is een video bewerkings programma van Pinnacle
Link naar reactie
[quote:16eb1fdea2="webspider"]*Intel Pentium 4, 2 Ghz (boxed Northwood) - Kan, ik zou een AMD nemen *Luxe MiddleTower ATX-behuizing 300 watt - Een miditower kan je niet zo goed uitbreiden, bovendien niet een erg sterke voeding *Luxe ATX tower, blauw/wit metallic of zilver - Yek! Ik hou het op grijs ;) *ECS Pentium 4 VXASD2L,VIAP4X moederbord - Geen ervaringen mee *2xDDR, 1xAGP, 4xPCI!! - Waar is het ISA slot?? (ik weet het, ik loop achter) *256MB DDR PC2100 intern geheugen - Meer! Meer! Meer! *Nvidia GeForce-4 MX-440,64 MB DDR grafische kaart met TV-Out! - Netjes *IBM Harddisk 60 GB, 7200 rpm - Ook netjes, zou nog een 2e nemen van ongever 120 GB voor je films *DVD-Speler LITE-ON 16x, 48x CD-rom + Power DVD 4.0 XP software - Ziet er wel goed uit *LITE-ON 40x10x48 (RE)Writer,+ Nero Software - Ook netjes *stereo soundkaart - Surround heb je niet nodig voor films, wel ok dus *Diskdrive 1,44 MB (floppy) - Heb je nodig *10/100 Mbps Ethernetcard (LAN), ÓF - okee, kabel/adsl: Netwerkkaart, analoog: modem, ISDN of geen internet: geen van beide *56K6 Internetmodem (PCI) *4 X USB op de voor en achterkant van de kast - Kan je ook USB2 of FireWire krijgen? *Multimedia toetsenbord met onscreen-buttons - Onzin, zou een gewoon toetsenbord nemen (goedkoper) *Safeway Internet ScrollMuis - Wel handig Winkelprijs € 1350,- Bij ons: € 929,- - Lijkt me een prima prijs, zelfs aan de lage kant 'Test'resultaat: 8.5/10 [/quote:16eb1fdea2] Nu vond je dit goedkoop maar ik zie nu weer bedragen die zijn nog minder, zou je hier even willen kijken en zeggen of dit wel kan?http://www.siliconelectronics.de/ "t is wel in duitsland misschien ligt 't daar aan? maar weet ook niet of 't wijs zou zijn,want als er iets aan mankeerd kan je steeds heen en weer rijden. En misschien is de kwaliteit van die van 929,- beter?Ik wil die van 929,- wel gaan kopen maar kijk toch ff wat er nog meer te koop is. En als ik een AMD moet hebben welke moet ik dan nemen? en wat is 't verschil tussen Pentium 4 en AMD?
Link naar reactie
[quote:01d2f71d8f="webspider"]Een ISA-slot is zegmaar een soort PCI slot, maar dan van een paar jaar geleden (groter, minder snel, etc. Het verschil tussen USB, USB 2 en FireWire: Snelheid en vooral de apparaten. De snelste is (d8 ik) USB 2, dan FireWire en dan USB. [b:01d2f71d8f][i:01d2f71d8f]Je moet wel even kijken naar wat voor koppeling je DigiCam heeft[/i:01d2f71d8f] [/b:01d2f71d8f]:D[/quote:01d2f71d8f] mijn camera word toch op de DV-kaart gezet dus heeft toch niks met USB of USB2 of FIREWIRE? Kan een normaal USB apparaat ook op een USB2.0 aansluiting gezet worden of is dit anders?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...