Ga naar inhoud

wie heeft positieve erv. met WD harde schijven


Aanbevolen berichten

IDD. Bij mij loopt genoemde WD naar alle tevredenheid, iets wat ik ook al in andere threads heb verteld 8) Een vriend van mij installeert muziekcomputers in cafe's e.d. en hij beveelt ook Western Digital aan, iig t.o.v. van Matrox HD's. Volgens hem heeft ie vaak problemen met Matrox HD's. Maar er zullen hier vast wel veel mensen zijn Matrox HD's die het prima doen... 8) Oh ja, koop 'm wel snel, voor 1 oktober, dan heb je nog 3 jaar garantie...anders maar 1 8)
Link naar reactie
[quote:ae9979ed27="Baxcorp"] Een vriend van mij installeert muziekcomputers in cafe's e.d. en hij beveelt ook Western Digital aan, iig t.o.v. van Matrox HD's. Volgens hem heeft ie vaak problemen met Matrox HD's. Maar er zullen hier vast wel veel mensen zijn Matrox HD's die het prima doen... 8) [/quote:ae9979ed27] Doe jij Copy/Paste of zo tot 3x toe ? :wink: -> Matrox maakt videokaarten en de HD's worden door Maxtor gemaakt. Hetzelfde alleen dan in een andere volgorde. :wink:
Link naar reactie
Ik heb 'm ook net in huis... WDC WD800JB. Wat een lekker snel schijfje. Check m'n specs maar 's (PCmark in signature). 1127 punten. Onder win98 haalt ie 1225 punten. De meeste blijven steken onder de 8 a 900 punten. Je overall-performance, vooral bij internetten knalt omhoog... Oh.. zorg dat je de 2x 40 Gb platters schrijf krijgt. Die is sneller. Er is een serie in omloop met 3x 27 Gb platters. Die is langzamer. Groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:11509ed756]Nee, staat er niet op. Als fabrication-date in september ligt, zit je goed.[/quote:11509ed756] Erm...op die van mij komt uit July geloof ik...ik vraag me af hoeveel platters heeft die serie heeft... :-? 8) [edit] beetje googlen en ik kom voornamelijk reviews tegen die spreken over 2 platters. Ben inderdaad wel verhalen tegengekomen van 27GB platters... :(. Maar ik heb ook een site gezien met een WD800JB uit June met 2 platters...dus ik heb nog hoop. Ik denk dat ik maar ff een mailtje naar Western Digital stuur. Ik vind het wel verdacht dat ik vorige maand 125 euro betaald heb voor die schijf en ie nu 145 euro kost... :-? 8)
Link naar reactie
Nou, een prachtig antwoord van WD: "Response (Peter) - 09/30/2002 09:04 AM For detailed specifications on this legacy hard disk drive, see the following: link:http://www.wdc.com/products/legacy/legacy.asp?r=3 You will need to select the specific model number from the drop down box. For detailed specifications on the Sepcial Edition drives with 8MB cache, please see the following: link:http://www.wdc.com/products/Products.asp?DriveID=38" Ja duh! Die specificaties heb ik ook wel gevonden op hun site, erg naar zulke "antwoorden" op vragen :evil: ...ondertussen zit ik wel met een PCMARK2002 HDD score can 733 ipv 1100+. Nou maar gereplied of ie met dit antwoord dus beweert dat er GEEN 3 platter versies zijn uitgebracht... Zijn er misschien nog andere redenen dat mijn score zo laag ligt??? 8)
Link naar reactie
Ik heb de WD800JB dus de 80 GB versie. Voorzover ik weet was die later uitgebracht dan de 120 en 160 GB versies en bestaat uit 2 platters van 40 GB. In tests op het web haalt de 80GB versie ongeveer dezelfde snelheid als de 120GB versie. Asus A7V133 (kt133a) Athlon XP 1800+ 384 MB SDR SDRAM WD800JB 80GB 8mb Windows XP PRO DMA (Ultra DMA mode 2) geen virusscanner (geen internet en geen floppy station 8) ) PCMARK2002 HDD score 733! :cry: Maar wel een drastische prestatieverbetering sinds de upgrade van een 5400 toeren HD'tje naar de WD800JB. Eigenlijk ben ik heel tevreden over de prestaties van m'n systeem (heeft alleen nog een mooie nieuwe videokaart nodig maar dat is een ander verhaal 8) ) maar ik vind de negatief afwijkende HDD tests in PCMARK2002 en Sisoft Sandra een beetje vreemd... 8)
Link naar reactie
Ok, dit heb ik ook: Windows XP PRO DMA (Ultra DMA mode 2) Ik heb echter: 512 Mb DDR RAM PC2100 P4 1.7 Ghz Intellboard, socket 478 Chipsetdrivers ? Heb je een 40 of een 80-aderige kabel? Ik heb een 80-aderige kabel en dat moet ook (ATA100) Ik denk dat het aan je IDE-kabel ligt en als je een 80-aderige hebt dat je boven de 1100 moet komen. Ik haal onder win98 zelfs 1225 punten !! Rete...RETE-snel is ie.. !! Jij zit daar 500 punten onder .. da's 40 % man ! Denk toch de kabel.. kan je in je BIOS zien of je een 40-conductor gebruikt of een 80-conductorcable. Groet, Aswin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...