Ga naar inhoud

Twee printers tegelijk


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een nieuwe printer gekocht, om mooie afdrukken mee te maken(Epson Stylus Photo 830). Ik wil mijn oude printer (HP Deskjet 691C) nog gebruiken om gewone (tekst)printjes te maken. Alleen ik weet niet hoe ik deze tegelijk moet gebruiken. Om de Epson te installeren moest ik de kabel in de printerpoort verwisselen. Maar nu heb ik net geprobeerd als ik de kabel weer terugwissel(dus die van de HP erin) en ik de HP bij Printers als standaard heb ingesteld, kan ik er nog steeds niet mee printen. Hij kan niet communiceren ofzoiets. Ik ben dus niet van plan om iedere keer als ik van printer wissel de driver opnieuw te installeren(want ik denk dat het daaraan ligt, ik kan het fout hebben want ik ben ook maar een leek). Weet iemand of ik met een bepaalde stekker ofzo allebei de printers tegelijk kan inschakelen. Achterin mijn computer zit maar 1 zo'n groot gat(poort?) waar dat printerding(stekker?) inpast. Hopelijk is er een oplossing! Alvast bedankt!
Link naar reactie
Heb je een USB poort op je pc? Zo ja, sluit de HP aan op de parallelle poort [i:f9c8fff4c2](zo'n groot gat(poort?) waar dat printerding(stekker?) inpast)[/i:f9c8fff4c2] en sluit de Epson aan op de USB poort. Heb je geen USB kabel haal deze dan bij je computerboer of waar je de printer gekocht hebt. Indien je geen USB poort hebt, kun je ook een printerswitch kopen en dan met A -> B schakelen naar welke printer je print. Misschien heb je nu een printerkabel die niet bi-directioneel is (2-richtings verkeer wat de Epson misschien wel vereist).
Link naar reactie
[quote:e4ce9e4433="@l"]Makkelijker is.... kies voor je nieuwste printer ! Oudere printer worden vaak toch niet meer gerbuikt. Probeer hem te verkopen nu het nog kan. Succes[/quote:e4ce9e4433] Het is zo dat ik deze printer zelf heb gekocht en mijn vader graag onzinnige en ellenlange stamboomverhalen uitprint en dat gaat dus echt niet gebeuren op Mijn Printer! In ieder geval iedereen bedankt, ik ga het proberen want ik wil dus zonder kabels te switchen printen op de gewenste printer.
Link naar reactie
Je kunt als je op bestand>afdrukken klikt toch kiezen naar welke printer je wilt printen? Ik denk dat het ook werkt als je ze allebei op usb aansluit, of in ieder geval de nieuwste op usb (dit is sneller) is ook een oplossing. Een switchbox heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dan moet je nog steeds in het programma kiezen naar welke printer je het wilt sturen en eraan denken dat de schakelaar goed staat. Je nieuwste printer op usb en als standaard is het slimste, want die gaat denk ik het meest gebruikt worden. Of die van je vader als standaard en alleen op die van jou als je een betere kwaliteit moet hebben, spaart je een hoop inkt :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties. Ik ben gegaan voor de usb kabel en nu ben ik zo blij als een kind want nu hoef ik inderdaad alleen een printer te selecteren in het afdrukvenster en niet met kabels klooien. En de HP staat als standaard ingesteld want mijn vader is niet echt een computergenie dus dat lijkt me handiger en inderdaad goedkoper! Nogmaals bedankt en lang leve dit forum!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...