Ga naar inhoud

Snelheid cd brander


Aanbevolen berichten

[quote:626eed34bc="olivier"]Hoe komt het dat ik de snelheid van mijn cd brander niet trager krijg dan 8x.[/quote:626eed34bc] Beetje een rare vraag... Hoe sneller, hoe beter. Toch? :P Ik gebruik CloneCD 4 in combinatie met een LitOn 32x brander... Die maakt eerst een image op je hd en dan brand hij het pas. Dus ik snap ff niet waarom je hem nog langzamer wil laten draaien... :-?
Link naar reactie
omdat je cd's beter gebrand worden op lagere snelheid. Tenminste dat is een theorie, of dat bij moderne branders nog opgaat is deel 2. Mijn audio cd's brand ik altijd op 16X (24x brander) omdat hij dan niet gebruik maakt van Zone-clv maar de hele cd op 16x brandt. Zou ik hem op 24x branden, brand hij het eerste gedeelte op 16x, dan schakelt hij over op 20x en ff later op 24x. Tijdens het overschakelen van snelheid, grijpt burnproof (of een andere variant) even in en onstaat er dus een miniem gaatje, je merkt het niet, maar ik heb het liever niet met audio, dus daarom brand ik hem gewoon op 16x Wat voor brander heb je, waarschijnlijk kan hij gewoon niet lager dan 8x Liteon's konden geloof ik niet lager, of was het nu LG?
Link naar reactie
[quote:077f78bf13="hjs"] Wat voor brander heb je, waarschijnlijk kan hij gewoon niet lager dan 8x Liteon's konden geloof ik niet lager, of was het nu LG?[/quote:077f78bf13] Het betreft hier een lg brander. Sorry maar meer weet ik er niet van. Ik heb geprobeerd via hulp op (het is bij een collega)afstand eens te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Bij data kan hij blijkbaar wel op 2x branden. Kan dit iets te maken hebben met de databus??? Hij gebruitk easy cd creator en het rare is dat je daar drie keuzemogelijkheden heb voor het maken van een muziekcd. Ik weet ze niet van buiten maar de eerste optie is voor gewone audio cd's. En wanneer je daar op klikt gaat hij automatisch naar de website van easy cd creator voor een update. :-? Dus ik veronderstel dat het daar iets mee te maken heeft! Geen full version blijkbaar.
Link naar reactie
[quote:f389be4fb1]omdat je cd's beter gebrand worden op lagere snelheid. Tenminste dat is een theorie[/quote:f389be4fb1] Gelukkig is dat allang achterhaalde theorie... Een lage brandsnelheid voor een writer is onzin... ook met muziek cd's. Met een goede brander en een goed brandprogje kan je op snelheid branden. Als je brander tijdens het branden overschakeld naar andere snelheden, zou ik bv. maar eens de instellingen na kijken. Natuurlijk heb je gelijk om op 16speed te branden, want wat maken die paar seconden uit.... en je voorkomt die 'gaatjes' ermee waar je verder niets van merkt... Nou zit ik er toch aan te denken om mijn processor te gaan 'onderklokken' .... want mijn pc is zo snel... :D
Link naar reactie
Ik geloof niet dat hij bij DATA wel op 2x kan branden. http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php#lgelectronics misschien heeft hij deze brander? [b:80c5ca4fcd]LG GCE-4000B [/b:80c5ca4fcd] Write Speed 40x, 32x, 24x (P-CAV) 12x, 8x (CLV (40x brander) met deze kun je dus niet langzamer branden als 8x [b:80c5ca4fcd]LG GCE-8320B [/b:80c5ca4fcd] Write Speed 32x, 24x (Z-CLV), 16x, 12x, 8x (CLV) [b:80c5ca4fcd]LG GCE-8240B [/b:80c5ca4fcd] Write Speed 24x (Z-CLV), 16x, 12x, 8x (CLV) dus alle modellen sneller dan 24x kunnen niet langzamer dan 8x branden :(
Link naar reactie
Recentelijk stond er een soortgelijke vraag op dit forum. Zie hiervoor de volgende pagina: [i:f258ce8d97]welke brander brandt op 1X speed?[/i:f258ce8d97] Een enkele reaktie in deze topic van Olivier vind ik een beetje flauw. Om CloneCD 4 te gebruiken voor audio en om je processor te gaan onderklokken.... Olivier heeft daadwerkelijk een probleem en mag redelijke antwoorden verwachten. Ik prefereer ook 2X speed voor audio en moet er niet aan denken, dat mijn brander het begeeft. Ik zou er bijna eentje op voorraad kopen, om nog op 2X speed te kunnen branden. Ook via een image op de HD. Jan K.
Link naar reactie
[quote:d1867a242e="Jank"]Recentelijk stond er een soortgelijke vraag op dit forum. Zie hiervoor de volgende pagina: [i:d1867a242e]welke brander brandt op 1X speed?[/i:d1867a242e] Een enkele reaktie in deze topic van Olivier vind ik een beetje flauw. Om CloneCD 4 te gebruiken voor audio en om je processor te gaan onderklokken.... Olivier heeft daadwerkelijk een probleem en mag redelijke antwoorden verwachten. Ik prefereer ook 2X speed voor audio en moet er niet aan denken, dat mijn brander het begeeft. Ik zou er bijna eentje op voorraad kopen, om nog op 2X speed te kunnen branden. Ook via een image op de HD. Jan K.[/quote:d1867a242e] Ter verduidelijking>>> ik zelf heb niet zozeer een probleem. Wel die collega van mij die zijn brander (voor muziekcd's) toch op 2x wil gebruiken. :wink: Maar ik heb zelf toch ondervonden wanneer ik muziekcd's op 2 x brand deze niet verspringen in de auto. Dus hoe trager hoe beter me dunkt.
Link naar reactie
[quote:c8e770ec42="olivier"][quote:c8e770ec42="Jank"]Recentelijk stond er een soortgelijke vraag op dit forum. Zie hiervoor de volgende pagina: [i:c8e770ec42]welke brander brandt op 1X speed?[/i:c8e770ec42] Een enkele reaktie in deze topic van Olivier vind ik een beetje flauw. Om CloneCD 4 te gebruiken voor audio en om je processor te gaan onderklokken.... Olivier heeft daadwerkelijk een probleem en mag redelijke antwoorden verwachten. Ik prefereer ook 2X speed voor audio en moet er niet aan denken, dat mijn brander het begeeft. Ik zou er bijna eentje op voorraad kopen, om nog op 2X speed te kunnen branden. Ook via een image op de HD. Jan K.[/quote:c8e770ec42] Ter verduidelijking>>> ik zelf heb niet zozeer een probleem. Wel die collega van mij die zijn brander (voor muziekcd's) toch op 2x wil gebruiken. :wink: Maar ik heb zelf toch ondervonden wanneer ik muziekcd's op 2 x brand deze niet verspringen in de auto. Dus hoe trager hoe beter me dunkt.[/quote:c8e770ec42] hij heeft dus gewoon pech
Link naar reactie
Ter verduidelijking>>> ik zelf heb niet zozeer een probleem. Wel die collega van mij die zijn brander (voor muziekcd's) toch op 2x wil gebruiken. :wink: Maar ik heb zelf toch ondervonden wanneer ik muziekcd's op 2 x brand deze niet verspringen in de auto. Dus hoe trager hoe beter me dunkt.[/quote] hij heeft dus gewoon pech[/quote] auto-cd speler is niet bij de tijd. verder eens met hjs: gewoon pech hebben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...