Ga naar inhoud

Geaarde stopcontacten


Aanbevolen berichten

In vroeger tijden vertoonde mijn computer geregeld onverklaarbare problemen. De computer ging spontaan herstarten en soms weigerde hij zelfs op te starten. Het geheim bleek ‘m te zitten in het hebben van een geaard stopcontact. Probleem verholpen. Echter, binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwe woning waar buiten de keuken geen geaarde stopcontacten voor handen zijn. Ik verwacht dus wederom problemen wanneer ik geen contact maak met de aarde. Weet iemand: kan ik dit voorkomen door de aardleiding van een losse contactdoos naar een verwarmingsbuis te knutselen? Heeft dit een soortgelijk resultaat en/ of brengt dit gevaren (voor de computer en/ of zijn omgeving) met zich mee? Wanneer dit geen oplossing is, weet iemand dan wel een andere mogelijkheid? Bij voorbaat dank, Dino
Link naar reactie
Soms heb je geluk. Door wat buitenverlichting was in mijn huis op elke verdieping een centraaldoos te vinden met randaarde. SOms moest aarddraad wel doorgeknipt worden ... Vanaf die centraaldoos kun je doortrekken naar een w.c.d. cq. andere centraaldoos in huis. Enne, vergeet nou die vervarming, kan best geaard zijn, maar vertrouw er niet op. Als er een keer echt wat mis gaat, zijn de problemen groter dan je al had.
Link naar reactie
Het is niet zo moeilijk om zelf een aarding aan te leggen in een ruimte: Schroef een plafondoos open en kijk of er een aardingsdraad aanwezig is (groen/geel) is dit het geval kun je deze uitbreiden naar elke ruimte in het huis. Koop aardedraad van voldoende lengte met bijbehorende lasdopjes (Praxis/Gamma) Schroef voordat je begint de betreffende smelveiligheid uit de kast. (veiligheid) Kijk vervolgens of in de lasdop no een plekje is voor een aardedraad en voer deze m.b.v. een draadtrekker door de buis naar de wandcontactdoos die je wilt gebruiken voor de PC, het kan voorkomen dat je meerdere lasdozen moet losmaken om de draad door te voeren. Veel suc6 en denk om je eigen veiligheid!! het is tenslotte 230 Volt spanning (bruin is de fase (230V), blauw is de nul (terug), zwart is schakeldraad en geel/groen is de aarde. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...