Ga naar inhoud

Online hardware kopen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb een vraagje Wie van jullie heeft via het internet weleens hardware gekocht? Ik wil namelijk een nieuwe videokaart aanschaffen en het leek me wel handig om dit via internet te doen. Welke "online winkels" staan goed aangeschreven en hoelang duurt het ongeveer voordat je het product in huis hebt? Moet ik daarnaast nog letten op speciale dingen als garantie etc? alvast bedankt Groeten Koen
Link naar reactie
Mijn ervaringen zijn wisselend, ook bij dezelfde winkels. Alles is tot nog toe wel geleverd, en ook nog geen kapotte dingen gehad. Maar de levertijd valt vaak tegen. Staat er op de site '24 uur', dan klopt dit vaak helemaal niet. Ook bij navraag via e-mail of telefoon, krijg je vaak iets op de mouw gespeld. Een keer duurde het een aantal weken, waarna het uiteindelijk helemaal niet geleverd is. Ergens anders gehaald dus. Kortom: ga ervan uit dat het langer duurt, dan op de sites is aangegeven.
Link naar reactie
Heb zelf nu ook redelijk wat ervaring met online bestellen. Over het algemeen wordt er acceptabel gepresteerd door online shops. Ook als er iets mis gaat, ik kreeg bijvoorbeeld een keer een verkeerde videokaart, zijn de meeste zaken per e-mail of telefonisch bereikbaar en meestal bereid om tot een goede oplossing te komen... 8) Aangezien je met de pricewatch van tweakers.net bijna verzekerd bent van waar je je product het goedkoopst kan krijgen in Nederland is het een zeer aantrekkelijke manier van inkopen! 8)
Link naar reactie
Een aardige zoekmachine voor de goedkoopste Hardware heb ik hier niet gezien (buiten tweakers.net dan) probeer ook eens http://www.nieuw.nl of http://www.elcheapo.nl je zult verstelt staan van de prijs verschillen. Houd echter wel rekening met verzend en verpakkings kosten en of er inclusief of exlusief BTW wordt gerekend, soms is er een minimum afname bedrag waarbij je dan weer geen verzendkosten hoeft te betalen. :wink: Mijn ervaringen zijn zondermeer goed te noemen, ik koop bijna alles via het net en ben er zeer positief over. Je kunt zo lekker vergelijken.
Link naar reactie
De rembourskosten zijn zeker de moeite waard om even op te letten, laatst zocht ik een Compact Flash kaartje en bij Alternate, die hierboven een paar keer aangeraden werd, rekent men 13,50 euro rembours. Een kaartje van een paar gram wordt zo duurder dan in de winkel. Een complete pc versturen kost daar hetzelfde en dan is het natuurlijk wel interessant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...