Ga naar inhoud

Verschil SB Audigy en SB Live! 5.1 geluidskaart?


Aanbevolen berichten

Bij de Audigy heb je als extra één firewire poort SB1394 In mijn PC heb ik er een IRQ conflikt mee kunnen oplossen. In mijn Athlon XP 1700+ had ik eerst 2 ethernet kaarten. Één voor Internet en één voor een verbinding naar mijn tweede PC. (Deze deelde een IRQ met mijn videokaart en is nu verwijderd. Voor WinXP was het IRQ delen geen probleem, maar voor Win98 wel.) De taak van deze laatste ethernet kaart is overgenomen door de firewire poort SB1394. Op deze twee website nog wat Audigy info: http://shrimpwars.be/hardware/hw_art_sfx.php http://www.tweakers.net/nieuws/22227
Link naar reactie
De Audigy heeft ondersteuning voor Advanced EAX (EAX 2.0) voor spelletjes. De meeste mensen zeggen een iets helder geluid te ervaren met de audigy, dit is natuurlijk subjectief. Verder is de SB LIVE 5.1 niet geschikt om bijvoorbeeld cafe's van geluid te voorzien omdat er bij hoge versterking vervorming optreed (onvolmaaktheden naar voren komen) 8) Voor het beluisteren van mp3's als je je PC op een normale stereotoren aansluit is een SBLIVE een prima aankoop en de meerprijs van een audigy niet waard. Naar mijn idee is het kopen van de audigy i.p.v. live alleen te rechtvaardigen als je zweert bij EAX of als je je computer met vergulde kabels aansluit op je 750+ Euro geluidsinstallatie 8) Voor professioneel geluidsbewerking zijn er andere kaarten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...