Ga naar inhoud

alternatief voor floppy drive????


Aanbevolen berichten

Ikzelf heb 2 systemen en mijn ouders hebben ook nog een. en de diskette drive van mijn gewone PC is niet helemaal in orde en die van mijn laptop wel dus alles wat ik op diskette zet doe ik via de laptop maar daar als ik nieuwe diskettes in doe kan ik de helft weg gooien. Die in mijn pc is een Samsung diskette drive en mijn zus heeft ook zo'n diskette drive en die reageerd ook zo raar op diskettes (zelfde merk) Die van mijn laptop weet ik eigenlijks niet tenzij Toshiba ook diskette stations produceert. maar ook kennissen van mij hebben ook problemen met diskettes van tegenwoordig.
Link naar reactie
euh, ik weet niet wat ik ermee doe, misschien zend ik wel negatieve gedachten uit :D. In dat geval koop ik geen nieuwe, want wat je verwacht, dat krijg je...... :wink: De eerste dit jaar zat in een nieuwe pc en die was gelijk al stuk. Degene die ik ervoor in de plaats kreeg heeft eventjes gewerkt, maar nu leest hij niks meer ('oude' diskettes trouwens, want ik heb ik geen jaren nieuwe gekocht). Ik heb al verschillende merken diskettes geprobeerd, maar nu blijft hij gewoon zoeken en vindt niks, terwijl er wel een diskette in zit. Bios-instellingen kloppen ook, alles staat aan, hij vindt de drive wel, dat ding zelf leest alleen niks. Zo's usb pen lijkt me wel wat, of een usb drive. In dat geval hoeft niet heel de computer open, maar wordt zoiets ook herkend als a: of zoiets?? groeten, Bianca
Link naar reactie
voor zover ik weet niet, misschien als je je floppy drive eruit hebt gehaald misschien wel, maar bij mij herkent ie hem gewoon als G: ik heb 2 hardeschijven C: en D: 1 dvd speler E: 1 brander F: en die pen dan G: Dus ik denk dat hij hem gewoon logisch opvolgt en het mooie is, als je die usb-pen bij iemand anders erin stopt,dan heb je ook (bij mij tenminste) geen gezeur met nieuwe drivers, en hij herkent em gelijk
Link naar reactie
Tja, ik kan ook wel zonder, dus. Ik heb ook cd-rw en een ide-speler. Ik heb al eens geprobeerd om een bootable cd-rom te maken (met Nero), maar die wilde bestanden van een floppy hebben :-? , dus dat werd niks. Hoe kan ik zonder floppy een bootable cd-rom te maken? Dan ben ik overal vanaf en koop ik nog wel eens zo'n memory stick om bestanden mee te kunnen nemen. Ik heb trouwens wel een thuisnetwerkje waarvan de andere pc wel een floppy drive heeft die werkt. Daar zit helaas geen brander in... groeten, Bianca
Link naar reactie
Na een 'gevecht' met mijn reserve pc kreeg ik een helder idee. Inmiddels heb ik een boot-disk image gevonden waarmee ik een bootable cd-rom kan maken. Er komt dus definitief geen nieuwe floppy drive. Als ik de mogelijkheid om data mee te nemen echt ga missen kan ik altijd nog zo'n usb-geheugen-uitbreiding kopen. Bedankt voor de tips en het meedenken :D
Link naar reactie
Ik snap niet dat er nu nog steeds zoveel met die floppy's gewerkt wordt. Ik meen enkele jaren geleden eens gelezen te hebben dat Intel van de floppydrive afwilde (voornamelijk vanwege de langzame serieele bus). In eerste instantie leek het me erg onhandig, maar van de andere kant: die floppies zuigen nogal. Er kan maar weinig op, ze gaan af en toe stuk, ze lezen/schrijven ontzettend traag. Ik zou er best vanaf willen. Uiteraard kan ik zelf wel overstappen op bijv. geheugenkaartjes, maar zolang bijna niemand anders ze heeft schiet dat ook niet echt op... :(
Link naar reactie
[quote:1ca7e23be9="Eddey"]Ik snap niet dat er nu nog steeds zoveel met die floppy's gewerkt wordt.[/quote:1ca7e23be9] Ik vind het nog steeds het makkelijkste hulpmiddel om kleine hoeveelheden data met andere computers uit te wisselen cq. te backuppen. Op een enkele diskette kan je niet vertrouwen, een backup op één schijf is dus eigenlijk geen backup. Overigens, zo nu en dan kom ik een drive tegen die na een schrijf actie de diskette onleesbaar maakt. Na formatteren, is de schijf weer bruikbaar alleen niet op een andere floppy drive voordat die weer geformatteerd is. Voor mij betekent dan dat het afwijkende exemplaar defect is, deze spoort kennelijk niet hetzelfde als de andere stations. Een onleesbare schijf hoeft dus niet persé kapot te zijn. Het is wel zo dat het laatste doosje Sony diskettes dat ik heb aangeschaft, complete bagger was. Niet direct het lezen/schrijven, maar mechanisch. Het veertje in het schuifje schiet na korte tijd los. De diskette wordt vervolgens onbruikbaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...