Ga naar inhoud

NOODKREET, computer blijft vastzitten, vliegt uit.......help


Aanbevolen berichten

Dag, Ik heb een groot probleem. Mijn computer gaat uit tijdens formatteren van de harde schijf. Waar kan dit aan liggen. Ik heb mijn harde schijven met Fdisk ingedeeld. Ging allemaal goed. Daarna wilde ik de boel formatteren. En na 20 % vliegt de computer uit. Het is mij gelukt om de pc één keer te formatteren. Daarna heb ik windows 98 geïnstalleerd, maar na de installatie blijft hij hangen. Hij komt niet in windows terecht. Nu heb ik alle onderdelen apart getest en het kan niet aan de harde schijven (2: 1 van 6,4 gig en 1 van 30 gig). Wie kan mij helpen. Is het moederbord misschien niet meer in orde???? HELP
Link naar reactie
Het klink allemaal zo bekend in de oren.... :-? Volgens mij is er een tijdje geleden een soort gelijk item geweest. Als ik me niet vergis was het toen inderdaad de voeding, (zou bijvoorbeeld kunnen komen dat er een ic-tje voor het afvlakken van de spanning 'warm loopt' en daardoor de spanning uitvalt.) Een oplossing zou dus kunnen zijn er even een ander (reserve) voedingsblok in te zetten, en deze te testen. Of natuurlijk de belaste uitgangs-spanning te controleren.
Link naar reactie
[quote:c75f458081="Jubutje"]Het klink allemaal zo bekend in de oren.... :-? Volgens mij is er een tijdje geleden een soort gelijk item geweest. Als ik me niet vergis was het toen inderdaad de voeding, (zou bijvoorbeeld kunnen komen dat er een ic-tje voor het afvlakken van de spanning 'warm loopt' en daardoor de spanning uitvalt.) Een oplossing zou dus kunnen zijn er even een ander (reserve) voedingsblok in te zetten, en deze te testen. Of natuurlijk de belaste uitgangs-spanning te controleren.[/quote:c75f458081] Maaruh hoe kan ik de uitgangs-spanning controleren. Het is toch raar als ik maar één hardeschijf er in heb, dat het dan ook niet meer doet. Alleen de harde schijf heb ik erin zitten. Dus geen cd-roms en andere hardware. O ja er ziet nog een videokaartje in van 4 mb volgens mij :oops:
Link naar reactie
Tja, sorrie ik was waarschijnlijk weer eens iets te voorbarig... Als je het voedingsblok afkoppeld van de rest van de pc, kan je de spanning, spanningsverval e.d. meten, alleen ik dacht er ff niet aan dat niet iedereen over de benodigde meetapparatuur beschikt. :oops: Het kan namelijk heel goed zij dat de ic die erin zit voor het reguleren van je gelijkspanning stuk is. Dan lijkt het alsof hij het gewoon doet, maar als deze dan warm wordt is het dag met het handje... Ik wil natuurlijk niet beweren dat dit de oorzaak is, maar het lijkt mij momenteel het meest waarschijnlijke. Om dit met zekerheid te kunnen zeggen zou je dus ergens even een ander voedingsblok moeten organiseren en deze op je pc aansluiten. Doet die het dan wel dan weet je waar je aan toe bent.
Link naar reactie
Het word steed gekker. Het is gelukt om een harde schijf in te delen en te formatteren. Nu heb ik ook win 95 erop kunnen zetten. Maar nu komt het: Ik wil beeldscherm instellingen veranderen. Mag niet. Ik heb geprobeerd om windows 98 erop te zetten. Kan niet. Zodra ik wat wil installeren start de computer domweg opnieuw op. Ra ra wat zal dit zijn. Ik heb in ieder geval geen idee. Aan de voeding ligt het waarschijnlijk niet. Al vast bedankt voor de genome moeite. Marwinius
Link naar reactie
[quote:9265887859="Marwinius"]Ik heb geprobeerd om windows 98 erop te zetten. Kan niet. Zodra ik wat wil installeren start de computer domweg opnieuw op. Ra ra wat zal dit zijn. Ik heb in ieder geval geen idee.[/quote:9265887859]Instabiele computer. Kan op zich van alles en nog wat zijn: moederbord, geheugen, bios instelling ... noem maar op.
Link naar reactie
Heeft de computer het altijd goed gedaan? Zo ja, heb je recentelijk iets aan de hardware-configuratie veranderd? Controleer of het geheugen goed in de slots zitten, de CPU goed is geplaatst. Op dit moment lijkt me een defecte geheugen module het meest aannemelijke. Het is een kwestie van testen. Stap voor stap nagaan wat wel okay is. De laatste keer dat ik zoiets mee heb gemaakt, zat er een behoorlijke pluk stof onder het moederbord.
Link naar reactie
De computer heeft het 3 jaar lang goed gedaan. Toen heb ik een harde schijf gekocht en wat intern geheugen. Toen waren er al spookachtige dingen aan de hand. Bij het opstarten stopte hij direct bij de bios en gaf twee piepjes. Dus weer op nieuw opstarten. Soms deed hij het helemaal niet meer. Maar dat ging een gelange tijd goed. Nu een nieuwe brander er ingezet. Ging ook nog goed. Tot dat ik de de boel wou fdisken. Vanaf dat moment is de computer gek geworden.
Link naar reactie
Eerst wil ik jullie bedanken voor de hulp die jullie mij bieden!! Echt GOED. :P Ik heb een computer van Laser. Met allerelei verschillende onderdelen. Het is dus zeker niet de voeding. Ik ga vanavond direct aan de slag. Deze berichten plaatsen doe ik via school. Vanaf mijn systeem is dat onmogelijk. Maar we gaan kijken welk deeltje mijn computer verziekt.
Link naar reactie
[quote:afe1a1ba8f="Marwinius"]De computer heeft het 3 jaar lang goed gedaan. Toen heb ik een harde schijf gekocht en wat intern geheugen. Toen waren er al spookachtige dingen aan de hand. Bij het opstarten stopte hij direct bij de bios en gaf twee piepjes.[/quote:afe1a1ba8f] Wat mij met name interesseert is of de problemen zijn begonnen nadat het interne geheugen is uitgebreid. Geheugen zal vaker problemen geven. Onlangs zelf ook last gehad. Ik had merk geheugen (Samsung) 266 DDR 256MB gekocht. Enne mijn moederbord K7S5A was behoorlijk van slag. Zelfs met de Bios instellingen op Safe. Geheugen teruggebracht naar de winkel (wel met computer). Uiteindelijk ander geheugen (OEM 333 DDR) voor terug gekregen. Dat bleek wel te werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...