Ga naar inhoud

Bestanden laptop->pc via lpt1 of usb


Aanbevolen berichten

Via LPT1 kan in ieder geval maar de laatste keer dat ik dat deed was met het oude vertrouwde op DOS gebaseerde Norton Commander. Hiervoor heb je in ieder geval een parallelle kabel nodig (zo'n kabel met twee "printer" aansluitingen). Ook mag je dan geen Windows XP hebben. Volgens mij moet Windows ook zo'n programmaatje hebben om bestanden over te zetten via de LPT1 poort. Dus mocht je nog op beide pc's dos hebben (of natuurlijk win98 of zo) en heb je de beschikking over Norton commander, dan wil ik je best even uitleggen hoe dat moet. Zo niet dan moet je maar wachten tot een ander forumlid je kan helpen. regards,
Link naar reactie
Ook met Windows XP kun je met [b:c27f60424d]Wizard Nieuwe Verbinding > Een geavanceerde verbinding kiezen[/b:c27f60424d] een parallelle of seriële poort gebruiken om PC aan elkaar te knopen. Dat is geen bagger, zeker niet als je een PC hebt die alleen maar van een besturings-systeem is te voorzien via een parallelle kabel-verbinding. USB-kabels zijn wat lastig met alleen een DOS-floppy tot je beschikking. Met die Wizard zou het opzetten van een verbinding toch redelijk simpel moeten zijn. Anders: http://magazine.examedia.nl/artikel/netwerk.html
Link naar reactie
[quote=""G""]Laptop WINXP en pc WINME Ik heb al zo'n kabel met 2 dezelfde uiteinden(met dank aan me scanner)[/quote]Die kabel is niet geschikt. Je moet een speciale kabel hebben, een zogenaamde laplink kabel. Op mijn homepage staat de pen layout en links naar andere informatieve sites. En tja, de kabel verbinding werkt volgens mij gewoon op XP alleen is het Netbeui protocol wat weggestopt. Kijk maar eens op: [url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk9.htm]Ervaringen met directe kabelverbinding[/url]. Snelheid pakweg 40 kB/s. Vrij traag, alternatief is een USB directe verbinding of een echt netwerkje (met een crosskabel o.i.d.
Link naar reactie
ik gebruik al tijden fastlynx: heb zelf ervaren dat dat prog met alle os'en werkt via een parallelle kabel die hooguit 8 euro kost. aanvaardbaar snel, geen moeilijke toestanden inbouwen of installeren, heldere gui. FastLynx 3.2 offers fast USB transfer when running on Windows 98, ME, 2000, or XP. When running on Windows 95, 98, or ME, FastLynx offers serial, parallel, TCP/IP, and named pipe client connectivity. When running on NT 4, 2000, or XP, it also offers named pipe server support. A DOS slave is included to allow for serial and parallel connectivity with DOS or Windows 3.x systems.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...