Ga naar inhoud

FDD kabeltje doorgebrand.


Aanbevolen berichten

Een vreemd hobbie-isten probleem: Bij het monteren van een FDD in mijn computer (ik bleek 'm toch nog nodig te hebben :-)) propte ik in mijn onzorgvuldigheid het 4 polige voedingskabeltje verkeerd op de pinnetjes van de FDD. Ondanks dat de voeding in eerste instantie dienst weigerde, steeg er bij de tweede keer toch een rookpluim en een onaangename stank uit de kast op. :-( Ik had het kabeltje doorgebrand, de witte plug was waar het rode kabeltje ingaat helemaal zwart. In principe geen probleem omdat de voeding nog zo'n kabeltje heeft (en hiermee werkt de FDD perfect) maar ik heb toch maar een oude voeding gesloopt door het 4-polige kabeltje halverwege door te knippen en aan de huidige voeding halverwege te solderen en af te tapen. Het probleem is nu dat als ik nu de diskettestation wil gebruiken de explorer (verkenner) van Windows XP 'm niet herkent, hij staat er gewoon niet tussen. Wel kan ik een diskette lezen door in de address balk a:\ om te typen! Ook kan de floppy-drive gebruikt worden om op te starten! Mijn vraag is, wat is er nu mis met het door mij gesoldeerde kabeltje en kan ik 'm in deze staat gebruiken om een eventuele Radeon 9700 van stroom te voorzien? Regards, Robert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...