Ga naar inhoud

Game pc wat raden jullie aan


Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is je budget? Als je een ruim budget hebt zou ik zoiets kiezen. AMD Athlon XP 2000+/2100+/2200+ (of een 2400+/2600+ zelfs) Moederbord met DDR333 ondersteuning (en eventueel ook RAID) 512MB PC2700 (DDR333 dus) RAM GF4 Ti4400 of Radeon 9700 Lekker grote HDD (eventueel 2 HDD's in geval van RAID Soundblaster Audigy En dan de rest van de hele reutemeteut :wink: zoals toetsenbord, kast, speakers, monitor, muis, DVD spelertje, enz... Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan je budget.
Link naar reactie
Hoezo budget ? PC-prive = 2000 (en nog wat) Euro maximaal ... 1a) kies een goede monitor van een bekend merk (IIyama is iha een vrij goede gok, zorg er in ieder geval voor dat je het ding in werking ziet) ... (als je oude pc een goede 17" had gebruik die dan) 1b) toetsenbord / muis / cd-rom : gewoon slopen uit je oude systeem 2) AMD is in het algemeen goedkoper dan Intel wat prijs/prestatie betreft 3) tenzij je van plan bent om elke paar maanden te upgraden heeft het geen zin om op het soort moederbord/geheugen te letten. Tegen de tijd dat jij aan een upgrade begint te denken is de techniek al zo ver dat die spullen niet meer te gebruiken zijn. 4) qua prijs/prestatie is de op een na snelste processor het beste. De snelste zijn onbeschoft duur voor de paar bits extra snelheid. 5) grafische kaart : kies onder geen enkele omstandigheid een GF4 MX ... Ati Radeon 8500 is goedkoop en snel genoeg Als je geld over hebt : Ati Radeon 9700 Pro (of als je echt geld te veel hebt : wacht dan op de nieuwe nVidia kaart) 6) harde schijf : de grootste die je je op dat punt nog kunt veroorloven ... 7) Geluidskaart : SB Audigy heeft nogal wat problemen met demo's & spellen als je niet de goede drivers gebruikt ... Een moederbord met de nForce-chipset (en de meeste moederborden) hebben standaard al een geluidskaart aan boord. 8) OS : Win98SE. XP is overkill voor een games-pc en het is op beurzen voor een paar tientjes te koop en is stabiel genoeg voor games als je weet wat je doet. Bovendien stikt XP van de spyware en andere overbodige troep. Moet je het ding registreren om het uberhaupt te mogen gebruiken of als je een aantal dingen verandert. Dat kan nog leuk worden als je over een paar jaar je pc moet formatteren. 9) DVD-Rom : luxe ... met een normale CD-Rom-speler (of desnoods een brander ben je meer geholpen).
Link naar reactie
[quote:4d171ced7f="JaFO"] 3) tenzij je van plan bent om elke paar maanden te upgraden heeft het geen zin om op het soort moederbord/geheugen te letten. Tegen de tijd dat jij aan een upgrade begint te denken is de techniek al zo ver dat die spullen niet meer te gebruiken zijn. 4) qua prijs/prestatie is de op een na snelste processor het beste. De snelste zijn onbeschoft duur voor de paar bits extra snelheid. 5) grafische kaart : kies onder geen enkele omstandigheid een GF4 MX ... Ati Radeon 8500 is goedkoop en snel genoeg Als je geld over hebt : Ati Radeon 9700 Pro (of als je echt geld te veel hebt : wacht dan op de nieuwe nVidia kaart) 8) Bovendien stikt XP van de spyware en andere overbodige troep. Moet je het ding registreren om het uberhaupt te mogen gebruiken of als je een aantal dingen verandert.[/quote:4d171ced7f] als 2000 de max is, kun je veel meer leuks er uithalen, dan wat jafo zegt; 3:\\ wat bedoel je daar nou mee?? dat ie net zo goed een SDram bordje kan kopen? een goed DDR333 bordje koop je voor een goeie 120 euro, en je hebt dan echt wel een superperformance, icm met goed pc2700 geheugen (512 MB DDR Samsung die je mooi op CAS2 zet kan ie heel wat meer hebben) 4:\\ waarom voor de XP2200 gaan als je met de XP 2400 een betere processor hebt die anders is opgebouwd, sneller is, en een nieuwere technologie heeft... 5:\\ hij wil toch een goeie games PC, waarom dan een radeon 8500 er indrukken??? een leuke Geforce 4 Ti-4200 128 mb koop je nu al voor 200 Euro, en je die presteren in games een stuk beter! 8:\\ waar je die onzin vandaan hebt wil ik wel eens weten, jah er is nu wat gezeur met het servicepack voor winXP, maar spyware? :-? dit zou ik een leuk game peeceetje vinden: :D Soltek SL75DRV5 moederbord (goeie OC instellingen) = PLM 110 euro 512 MB PC2700 Samsung DDR = plm 160 euro Athlon XP 2400 (2 GHZ) =PLM 239 euro Geforce 4 Ti-4200 128 MB (OC baar tot Ti-4400 score) =PLM 200 euro Iiyama 17 inch monitor = PLM 250 euro Sounblaster Audigy player= PLM 120 euro Creative surroundsetje = PLM 140 euro en dan natuurlijk nog wat handel erom heen, maar dit is in principe een basisbeginsel waar je zeker lekker mee kan gamen
Link naar reactie
[quote:11ef1235bc="Boerke87"]Wat is je budget? Als je een ruim budget hebt zou ik zoiets kiezen. AMD Athlon XP 2000+/2100+/2200+ (of een 2400+/2600+ zelfs) Moederbord met DDR333 ondersteuning (en eventueel ook RAID) 512MB PC2700 (DDR333 dus) RAM GF4 Ti4400 of Radeon 9700 Lekker grote HDD (eventueel 2 HDD's in geval van RAID Soundblaster Audigy En dan de rest van de hele reutemeteut :wink: zoals toetsenbord, kast, speakers, monitor, muis, DVD spelertje, enz... Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan je budget.[/quote:11ef1235bc] Kwou zeggen jah :-? Ziet dr heel leuk uit allemaal, maar moet wel in budget passen hé:) Bovendien is t ook handig om te weten wat voor games je erop wilt spelen.
Link naar reactie
[quote:d01b1bf86b="turbulence"]3:\\ wat bedoel je daar nou mee?? dat ie net zo goed een SDram bordje kan kopen? [/quote:d01b1bf86b] nee ... dat ie niet moet denken dat hij dat geheugen e.d. bij een volgende upgrade kan gebruiken tenzij hij binnen een jaar een nieuw moederbord oid koopt. [quote:d01b1bf86b] 4:\\ waarom voor de XP2200 gaan als je met de XP 2400 een betere processor hebt die anders is opgebouwd, sneller is, en een nieuwere technologie heeft... [/quote:d01b1bf86b] Wat heb je aan 'snellere' cpu als je die paar procentjes nergens merkt behalve aan het feit dat het je 100 of meer Euro extra heeft gekost ? Ik had geen specifieke namen genoemd, bovendien zou ik (op dit moment) waarschijnlijk een XP2400 kopen aangezien de XP2600 nu de snelste AMD cpu is ... [quote:d01b1bf86b] 5:\\ hij wil toch een goeie games PC, waarom dan een radeon 8500 er indrukken??? een leuke Geforce 4 Ti-4200 128 mb koop je nu al voor 200 Euro, en je die presteren in games een stuk beter! [/quote:d01b1bf86b] :hmm: ik heb anders geen problemen met de mijne ... En hoeveel beter is die Ti4200 ? dubbele snelheid ? of moet ik in nauwelijks meetbare fps-snelheden gaan denken ? Tot nu toe zijn er maar een paar spellen die ook maar iets van die extra mogelijkheden aanspreken. Dan heb je aan een snellere processor / betere monitor / een beetje extra geheugen veel meer. Het ligt er maar net aan welke soort spellen hij straks leuk vind. Het heeft absoluut geen zin om een sterke 3d kaart aan te raden als straks blijkt dat ie c&c bij wijze van spreken nog het leukste spel vind. [quote:d01b1bf86b] 8:\\ waar je die onzin vandaan hebt wil ik wel eens weten, jah er is nu wat gezeur met het servicepack voor winXP, maar spyware? :-? [/quote:d01b1bf86b] :hmm: ik vertrouw het voor geen meter ... ze zeggen wel dat ze niks uit je pc lezen ... maar de geniepige manier waarop ze de EULA hebben aanpassen zegt wat mij betreft genoeg. [quote:d01b1bf86b] dit zou ik een leuk game peeceetje vinden: :D Soltek SL75DRV5 moederbord (goeie OC instellingen) = PLM 110 euro 512 MB PC2700 Samsung DDR = plm 160 euro Athlon XP 2400 (2 GHZ) =PLM 239 euro Geforce 4 Ti-4200 128 MB (OC baar tot Ti-4400 score) =PLM 200 euro Iiyama 17 inch monitor = PLM 250 euro Sounblaster Audigy player= PLM 120 euro Creative surroundsetje = PLM 140 euro en dan natuurlijk nog wat handel erom heen, maar dit is in principe een basisbeginsel waar je zeker lekker mee kan gamen[/quote:d01b1bf86b] op die Creative & GF4 na best een aardig setje ... vergeet dat OC'en ... dat zou ik een beginner die toch al niet al te veel geld heeft echt afraden. Iemand die zich een ongelukje kan veroorloven kan m.i. het risico best nemen.
Link naar reactie
Ik zou ook gaan voor een Ti4200 boven een R8500. Toch weer een stuk sneller in UT2003 techdemo volgens anandtech en dat voor maar weinig meer. Maar goed, als het toch voor PC Prive is waarbij je maximaal 22?? euro te besteden hebt waarom niet een R9700. Daarbij een fatsoenlijke 19" monitor. [b:a9cbbe8ada]Ik[/b:a9cbbe8ada] zou zoiets doen: Pentium IV 2400mhz (533mhz FSB) - € 375,- Gigabyte GA-8IGXP - € 150,- 512MB Samsung PC 2700 - € 175 ATI Radeon 9700 Pro - € 450,- 19" LG Flattron - € 425,- WDC 800JB - € 150,- DVD spelertje - € 55 Brandertje - € 75 SB Audigy - € 80,- Chieftec entry level server case incl PSU - € 130,- Kom je ongeveer op dat bedrag uit en heb je een fijn systeem mijns inziens.
Link naar reactie
[quote:bc8b29bab5] Tot nu toe zijn er maar een paar spellen die ook maar iets van die extra mogelijkheden aanspreken. Dan heb je aan een snellere processor / betere monitor / een beetje extra geheugen veel meer. [/quote:bc8b29bab5] Je zegt zelf dat tegen de tijd dat hij aan z´n upgrade begint de techniek al weer heel anders is. Maar tegen de tijd dat hij aan z´n upgrade begint zijn er alweer een heleboel meer spellen die gebruik maken van die extra mogelijkheden op de GF4.
Link naar reactie
Ik zou voor een P4 met 533 fsb gaan met RAMBUS 1066 geheugen heb ik zelf ook een is rette snel!!! Als is een Athlon met DDR 2700 ook niet verkeert alleen heb ik het niet zo op AMD...met sommige zakelijke software wil het wel eens niet lekker werken. Ik zo een Asus moederboord kopen....goed, snel en betrouwbaar. Verder een GeForce 4Ti... wil je nog wat vrije dagen over houden dan is de 4200 een goede keus....heb je geen vakantie meer nodig of een overvloed aan vrije dagen... ga dan voor de 4400 versie. Scoren door de uitstekende drivers toch nog steeds beter dan de Ati Radeon 9700 PRo. Verder een goed merk monitor Iiyama is erg goed, maar Philips is ook niet verkeerd, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Iiyama vanwege de scherpe kleuren en het heldere beeld.... 17' is meestal voldoende....maar 19'is wel geweldig natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:508dd0a1b5="The One"] Verder een GeForce 4Ti... wil je nog wat vrije dagen over houden dan is de 4200 een goede keus....heb je geen vakantie meer nodig of een overvloed aan vrije dagen... ga dan voor de 4400 versie. Scoren door de uitstekende drivers toch nog steeds beter dan de Ati Radeon 9700 PRo. [/quote:508dd0a1b5] tja.. dit slaat weer nergens op. de ti 4400 beter scoren dan een RAdeon 9700 pro? beiden kaarten getest? nee zeker :roll: ik wel. 8) De Radeon 9700 rent rondjes om de Ti 4400 (ook al is de ie geOCed) wat de topic starter betreft. als het in je budget kan zou ik zeker voor een Radeon 9700 pro gaan. en als je geen haast heb wachten op de NV30 van nVidia. een goeie videokaart is het belangrijkste onderdeel van een Die-Hard gamer. btw. neem wel een goeie voeding. een voeding is niet iets om op te bezuinigen!!
Link naar reactie
[quote:c89a6f90bf="JaFO"]// Speedy : rem je die P4 niet verschrikkelijk af als je normaal geheugen gebruikt ipv dat (ultradure) rambus-geheugen ? Ik zou liever een AMD kopen ... volgens pricewatch van http://www.tweakers.net kan ik me voor het bedrag van die P4 (op 10 Euro na) een XP 2600 veroorloven ...[/quote:c89a6f90bf] Een maat van me haalt met zo'n setup als ik beschreef 15500 3Dmarks .... :) DDR zal vast iets afremmen, maar RDRAM paste niet meer in het budget. En de reden waarom ik voor de P4 ging is gewoon weer eens wat anders. Kwa snelheid boeien die AXP en de P4 elkaar niet zo veel meer. En daarbij komt dat ik Intel gewoon de betere chipset boer vindt boven VIA of SIS.
Link naar reactie
[quote:661227285b="The One"] Ik zo een Asus moederboord kopen....goed, snel en betrouwbaar. Verder een GeForce 4Ti... wil je nog wat vrije dagen over houden dan is de 4200 een goede keus....heb je geen vakantie meer nodig of een overvloed aan vrije dagen... ga dan voor de 4400 versie. Scoren door de uitstekende drivers toch nog steeds beter dan de Ati Radeon 9700 PRo. [/quote:661227285b] Asus is niet beter dan de rest, wel duurder. En de GF4 is beduidend langzamer dan een R9700Pro !! http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1686 En kijk dan vooral naar de benchmarks met Aniso en fsaa aan !! (aniso en fsaa maken het plaatje op je monitor mooier)
Link naar reactie
[quote:fe707a211a="=DTA=ZwabberiX"]:evil: AMD :evil: Word[b:fe707a211a]t[/b:fe707a211a] ik Evil van! :evil: 8) Pak Intel Pentium 4 die ruled 8) Het staat zelfs in ComputerTotaal die kwam beter uit in de testen[/quote:fe707a211a] UCHE UCHE - Een P4 is in het algemeen langzamer dan een AMD op dezelfde snelheid. Bovendien is AMD goekoper![quote:fe707a211a="=DTA=ZwabberiX"] :lol: En de GeForce 4 MX460 valt wel mee maar zou toch veel beter zijn als je een ander pakt.[/quote:fe707a211a]
Link naar reactie
Die € 10,- die jij noemde merk ik niet op m'n bankrekening :) Maar goed, daar kan je uren, dagen, weken, maanden en zelfs jaren over zeuren en nog blijven mensen het met elkaar oneens. Met beide CPUs heb je iets snels en goeds in handen mits je er een fatsoenlijk mobo bij haalt en goede kwaliteit geheugen ipv dat Brand On Brand of A-Merk.
Link naar reactie
[quote:e15a925ba9="Red Dragon"][quote:e15a925ba9="The One"] Verder een GeForce 4Ti... wil je nog wat vrije dagen over houden dan is de 4200 een goede keus....heb je geen vakantie meer nodig of een overvloed aan vrije dagen... ga dan voor de 4400 versie. Scoren door de uitstekende drivers toch nog steeds beter dan de Ati Radeon 9700 PRo. [/quote:e15a925ba9] tja.. dit slaat weer nergens op. de ti 4400 beter scoren dan een RAdeon 9700 pro? beiden kaarten getest? nee zeker :roll: ik wel. 8) De Radeon 9700 rent rondjes om de Ti 4400 (ook al is de ie geOCed) wat de topic starter betreft. als het in je budget kan zou ik zeker voor een Radeon 9700 pro gaan. en als je geen haast heb wachten op de NV30 van nVidia. een goeie videokaart is het belangrijkste onderdeel van een Die-Hard gamer. btw. neem wel een goeie voeding. een voeding is niet iets om op te bezuinigen!![/quote:e15a925ba9] Ik lul niet zomaar....want ik heb ze beide getest....voor de nieuwe generatie spellen en demo's (dus vanaf Unreal Tournament 2003 en verder) Ati Radeon Pro is da king...en op hoge resoluties bij Quake3 Arena. Maar voor de oudere spellen (ik noem Commanche 4, Jedi Knight II) en voor office en andere zakeleijke applicaties is echt een Geforce 4 beter!! Verder ging bij die kennis van mij er nog wel wat mis met de drivers... hij had de 3D Prophet versie van Hercules.... Kortom qua prijs/kwaliteit verhouding zou ik voor een Ti4400 gaan....heb je toch geld genoeg...dan een Radeon 9700.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...