Ga naar inhoud

DvD pioneer maalt cd in duizend stukjes


Aanbevolen berichten

[quote:9a68fe4604="J.A.Maurer"]software knalt de DvD uit elkaar , voordat de cd er helemaal in zat begon hij als een gek mijn cd te malen [/quote:9a68fe4604] En ik heb zowel een Pioneer DVD-104S en een Pioneer DVD-106S die funtioneren allebei nog goed. Was het een zelf gebrande CD die uit elkaar knalde? Op mijn DVD-106S staat als produktie maand april 2001. De Pioneer DVD-106S/2 die jij hebt is zeker een verbeterde versie :P
Link naar reactie
Ja het was inderdaad een zelfgebrande cd van arita ,maar deze was zo goed als nieuw had ook geen beschadigingen of scheurtjes. Voor mij gevoel was de cd nog niet helemaal naar binnen getransporteerd,terwijl hij al begon te draaien. :lol: Dit is inderdaad een verbeterde versie produktie maand december 2001 en gekocht in maart 2002. :lol: ff vraagje jolo de nieuwe western digital draait prima,hoelang duurt het ongeveer voordat je het RMA nummer krijgt toegestuurd ?????
Link naar reactie
[quote:63115ce22a="J.A.Maurer"]Ja het was inderdaad een zelfgebrande cd van arita ,maar deze was zo goed als nieuw had ook geen beschadigingen of scheurtjes. [/quote:63115ce22a] Hm, ik heb hier ook nog een aantal Arita cd-rw's. Mijn Pioneer DVD-106S heeft daar geen moeite mee. Mijn Pioneer DVD-104S daarentegen heeft met één van mijn Artia cd-rw's wel moeite, deze probeert de cd-rw te lezen, dat mislukt en de cd-rw komt weer naar buiten. Maar na wat aandringen blijft cd cd-rw toch in de dvd speler. Overigens, een kleine beschadiging (een kras) van een cd zou voor een dvd speler geen probleem moeten zijn. [quote:63115ce22a] Voor mij gevoel was de cd nog niet helemaal naar binnen getransporteerd,terwijl hij al begon te draaien. [/quote:63115ce22a] Vanzelf sprekend mag de cd pas gaan draaien als deze volledig in de dvd speler is, wellicht heeft jouw DVD-106S/2 een fabrieksfout. [quote:63115ce22a] ff vraagje jolo de nieuwe western digital draait prima,hoelang duurt het ongeveer voordat je het RMA nummer krijgt toegestuurd ????? [/quote:63115ce22a] Één of twee werk dagen. Heb je nog wel een kopie van die RMA aanvraag bewaart? Zijn alle gegevens correct en volledig ingevuld? Probeer het eventueel opnieuw. :wink:
Link naar reactie
Dat kan wel hoor :D Een vriend van me was pissig over een mislukte cdr, en hij wilde die breken. Vervolgens brak die cd en dat was nogal pijnlijk al die stukken :lol: Gewoon dubbelvouwen... Alleen ik sta niet voor de gevolgen in. Over dat stukgaan: dat kan wel hoor. Als 'ie op een bepaalde snelheid draait en hij krijgt dan nog een tikje (bijv omdat de laser er tegenaan stoot door een fout in de drive) dan gaat 'ie in z'n eigenfrequentie trillen. De amplitude van de trilling (dus hoever 'ie uitwijkt) wordt dan steeds erger tot 'ie uit elkaar klapt.
Link naar reactie
In de ComputerIdee van een maand of twee geleden stond een artikeltje dat dit staads vaker gebeurt bij spelers die hoge snelheden halen, ik geloof dat het boven de 40speed of zo al meer risico gaf. In de ComputerTotaal stond een test van cd-r's en daar waren merken bij die een behoorlijke opppervlaktespanning hadden, m.a.w. het risico van scheuren/breken was bij die merken groter. Een combinatie van deze twee zaken kan natuurlijk ook de oorzaak zijn.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Pioneer heeft ( net als Aopen ) wel vaker dat een cd in duizenden stukjes veranderen. Zelf geven ze aan dat dit probleem veroorzaakt wordt door de snelheid van de drive. Aopen heeft zelfs de drives op het moment standaard op een lagere snelheid staan om dergelijke problemen ( en natuurlijk geluidsoverlast ) te voorkomen. Het blijft echter wel een probleem, het schijn zo te zijn dat cd`s bij veelvoudig gebruik haarscheurtjes gaan vertonen en dan gevoelig worden voor de hoge snelheden. Ik heb het overigens gehad met mijn originele Windows XP Pro cd in een Aopen 16x48x DVD speler ( voelde me echt KUT ) maar goed god zij dank heeft microsoft keurig een nieuwe cd verstuurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...