Ga naar inhoud

schijf van 8.3GB wordt weergegeven als 2.0GB


Aanbevolen berichten

[color=red:2bd64ef85e]Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Hij is 8.3GB groot maar zit continu vol. Als ik bekijk wat er allemaal op mijn computer staat lijkt me dat geen 8.3GB aan informatie. Ik heb ontdekt dat de schijf via 'bureau-accessoires/systeemwerkset/ drivespace' wordt weergegeven als 2.0GB Dit lijkt me eigenlijk wel weer wat aan de lage kant. Mijn vraag: Is de aanduiding van invloed op de prestaties? Hoe verander ik deze aanduiding? Ik heb ook al even in het Bios gesnuffeld, stond ingesteld op autodetect HD. Als ik hem op 'manual' zette zie ik wel een waarde staan van bijna 8.3GB Er staan nog meer gegevens over ilinders en Heads bij, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.. Waarom geeft windows aan dat de schijf maar 2.0GB is? (ik draai windows 98 1e editie) [/color:2bd64ef85e]
Link naar reactie
[quote:e81c150e9e="Bosje"]Je hebt je hd geformatteerd als FAT16, dan is de max grote van een partitie 2GB. Je kan met FDISK nog 3 partities van 2GB elk aanmaken [b:e81c150e9e]Je kan metr Partiotion Magic als je die hebt gelkocht de boel omzetten naar 1grote partitie van 8GB.[/b:e81c150e9e] Als je niet zo bekend bent met pc's vraag een vriend om je te helpen[/quote:e81c150e9e] Dus niet. Release 1 van win 98 kan niet met fat32 overweg, dus niet groter dan 2 GB per partitie.
Link naar reactie
:lol: [color=blue:4ede61993b] Win98-1 of Win98e of Win95-B ze zijn alle drie al FAT 32. [/color:4ede61993b] :wink: [color=red:4ede61993b] Tijdens fdisk de vraag van wilt U grote schijven ondersteunen met JA beantwoorden dan is het probleem uit de wereld. Je hoeft niet partition magic te gebruiken het is alleen maar makelijk, geen nieuwe instal nodig[/color:4ede61993b] :D [color=green:4ede61993b] Het is echt niet zo moeilijk hoor je moet het alleen maar weten !!! [/color:4ede61993b] 8)
Link naar reactie
[quote:8d4268e6f1="Marc H"][quote:8d4268e6f1="Bosje"]Je hebt je hd geformatteerd als FAT16, dan is de max grote van een partitie 2GB. Je kan met FDISK nog 3 partities van 2GB elk aanmaken [b:8d4268e6f1]Je kan metr Partiotion Magic als je die hebt gelkocht de boel omzetten naar 1grote partitie van 8GB.[/b:8d4268e6f1] Als je niet zo bekend bent met pc's vraag een vriend om je te helpen[/quote:8d4268e6f1] Dus niet. Release 1 van win 98 kan niet met fat32 overweg, dus niet groter dan 2 GB per partitie.[/quote:8d4268e6f1] Release 1 van Win98 kan dus wel degelijk overweg met FAT32. Alleen de 1ste versie van Win95 niet meen ik. Win95 OSR2 (versie B) kan al overweg met FAT32. Je zult wel gebruik gemaakt hebben van FDISK of FORMAT van Windows 95 (misschien omdat dit er eerst opstond ??). Advies: start FDISK van Win95 OSR2 of hoger (liefst Win 98 en kies voor ondersteuning van grote harde schijven), de huidige partitie verwijderen, en opnieuw aanmaken. Formatteer je HD en installeer windows. LET OP: zorg dat je een backup hebt, met FDISK en FORMAT vernietig je je gegevens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...