Ga naar inhoud

parallel naar USB


Aanbevolen berichten

Je moet een LPT aansluyitng op je notebook hebben hiervoor : Hoort standaard op een notebook te zitten hoor. Anders kijken of er een LPT-USB kabeltje is : let wel op dat je drivers meekrijg. Windows herkent hem, klopt in zoverre dat ie ontdekt dat je iets in USB heb gedaan. Geen drivers dan kan je het schudden. Ze zijn volgens mij niet zo goedkoop
Link naar reactie
[quote:2ce16438e6="Custer"]Hello, Ik heb een parallel printer type HP720C die ik graag aan mijn notebook zou willen aansluiten, maar deze heeft een USB ingang. Is daar een oplossing voor Alvast bedankt, Joel[/quote:2ce16438e6] Yep, pakweg 30-40 euro kun je een USB-parallel printerkabel kopen. De software voor de poort moet er bij zitten en soms werkt het vanzelf zoals met een USB-hub. Maarre, heeft die noteboek geen printer aansluiting?
Link naar reactie
[quote:9beff144ea="Jubutje"]Als je nu gelijk had gezegt dat je een Comprak :evil: had... Daar is nog nooit iets behoorlijks mee te doen geweest... Maar er is hoop... Comprak bestaat niet meer :lol: dus wordt de compuliefhebber in de toekomst een hoop ellende bespaard :D[/quote:9beff144ea] Beetje nutteloze flame richting Compaq. Want op zich is er natuurlijk best wel iets te zeggen voor het "Legacy Free" design van Compaq waarin ze de ondersteuning van "ouderwetse" poorten weglaten. De nieuwe printers van HP, Epson, Lexmark, Canon etc. etc. zijn ook alleen nog maar voorzien van een USB poort dus de "printerpoort" heeft daarmee IMHO zijn nut verloren. En waarom zou je nog langer Hardware ondersteunen die toch niet meer gebruik wordt, dat maakt de moederborden immers alleen maar onnodig duur. Ik denk dan ook dat de printerpoort binnen enkele jaren ook niet meer standaard op een computer zit. De beslissing van Compaq om hem weg te laten is dus niet vreemd, maar komt hooguit wat vroeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...